۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 83769167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازه‌های آبخیزداری شهرستان شاهرود آبگیری شد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83769167
سازه‌های آبخیزداری شهرستان شاهرود آبگیری شد

شاهرود – ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شاهرود گفت: سازه‌های آبخیزداری و آبخوانداری این شهرستان درپی بارندگی‌های چند روز گذشته بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد آبگیری شد.

محمدرضا کشاورزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد زیادی ازاین سازه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی درگذشته احداث شده و در بارش‌های چند روز گذشته آبگیری شدند.

وی با اشاره به میانگین خوب بارش‌های رخ داده درسال آبی جاری درشهرستان شاهرود، افزود: با توجه به میزان ورودی و نفوذ آب انجام شده توسط این بندها و سازه‌های آبخیزداری سیلاب‌ها کنترل شده است، این سازه ها نقش بسزایی در بهبود و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان دارند.

کشاورزیان ادامه داد: دربارش‌های اخیر بیشترین حجم آبگیری به ترتیب مربوط به مناطق حوزه ابر، ابرسج، میقان، تاش و مجن گزارش شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با قدردانی از تلاش و پیگیری مستمر نیروهای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در استان و شهرستان، اظهارداشت: بر اساس بازدیدها و نظارت‌های انجام شده توسط کارشناسان در زمان بارش‌ها، هیچ گونه خسارتی به این طرح‌ها وارد نشده است.

کشاورزیان کنترل سیل وکاهش خسارات سیلاب، تغذیه آبخوان‌ها و قنوات، افزایش سطح سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش حجم رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک وتخریب اراضی کشاورزی را از مزایای این طرح ها عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح ها در راستای اهداف عالی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بوده که علاوه براین وضعیت معیشت بهره برداران و ساکنان حوزه‌های آبخیز نیز مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه درسال‌های اخیر با توجه به مشکل کمبود منابع آبی ومساله استفاده ومدیریت بهینه ازآب ، اظهار امیدواری کرد: با همت و تلاش بیشتر و جذب به موقع اعتبارات، اجرای بیشتر این نوع از سازه‌ها و طرح های آبخیزداری در نقاط مختلف شهرستان را شاهد باشیم.

وسعت مراتع و عرصه های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha