به گزارش روز چهارشنبه ایران خودرو، «فرشاد مقیمی» مدیر عامل این گروه صنعتی در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: بومی سازی کاتالیست خودرو و تامین آلیاژ ها و فلزات گرانبها در تولید کاتالیست، یکی از نیازهای اساسی صنعت خودرو کشور و از مهمترین اولویت های همکاری دو طرف است .
وی با اشاره به نهضت داخلی سازی قطعات با تکنولوژی پیشرفته، افزود : سبک سازی خودرو با استفاده از آلیاژ های خاص به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها با همکاری جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد .
مقیمی، توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو را از دیگر اولویت های همکاری میان این خودروساز و جهاد دانشگاهی برشمرد و خاطرنشان کرد: دراین حوزه نیاز به فناورهای جدید با همکاری جهاد دانشگاهی داریم تا بتوانیم وابستگی صنعت خودروی کشور را دراین حوزه کاهش دهیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: ۱۵ درصد بهای تمام شده خودروها مربوط به برق و الکترونیک است که این میزان تا سال ۲۰۴۰ به ۴۰ درصد خواهد رسید.
وی تاکید کرد: در حوزه طراحی و تولید خودرو های برقی و هیبریدی گام های خوبی برداشته شده، اما برای توسعه آن نیازمند دانش فناورانه جهاد دانشگاهی هستیم .
در ادامه «حمیدرضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به این که صنعت خودرو از صنایع اشتغالزا و پیشران اقتصاد کشور است، اظهار داشت: صنعت خودرو باید از نظر فناورها روز آمد شود.
وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه کاتالیست، برق و الکترونیک خودرو و هوشمندسازی تجربیات خوبی دارد و دراین زمینه گام های بسیاری برداشته است.
این تفاهم نامه بین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و رئیس جهاد دانشگاهی امضا شد.
بومی سازی فناوری و تولیدکاتالیست خودرو، توسعه سیستم کنترل موتورخودرو، توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو برای خودرو های فعلی و آتی این خودروساز از جمله هیبریدی و برقی و توسعه فناوری خودرو های متصل از مهمترین محور های همکاری های دو جانبه است.
نظر شما