۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 83770113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ واحد مسکن مهر در دزفول بهره برداری شد

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶
کد خبر: 83770113
۲۰۰ واحد مسکن مهر در دزفول بهره برداری شد

دزفول-ایرنا- ۲۰۰ واحد مسکن مهر عصر چهارشنبه با حضور استاندار خوزستان، امام جمعه و جمعی از مسوولان استانی و محلی در کوی زیباشهر دزفول بهره برداری شد.

استاندار خوزستان در آیین بهره برداری از واحدهای مسکن مهر کوی زیباشهر دزفول، کیفیت ساخت این واحدها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای ساخت این واحدها ۲۲ میلیارد ریال هزینه شده که افزون بر ۸۰ میلیارد آن تسهیلات بانکی، ۲۵ میلیارد ریال محوطه سازی و مابقی سهم آورده بوده است.

غلامرضا شریعتی افزود: تکمیل واحدهای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیرمجاز نیز در دستور کار قرار دارد و قرار است ۲۰۰ واحد دیگر توسط همین تعاونی‌ها ساخته شود که تعداد آنها به ۴۰۰ واحد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی استاندارد نیست، گفت: طرح اقدام ملی رئیس جمهوری در دست اقدام بوده و قرار است واحدهایی ساخته شود که امکان سکونت برای مسکن اولی‌ها را فراهم کند.

شریعتی بیان کرد: زمین مورد نظر برای اقدام ملی رییس جمهوری ۹۹ ساله است و هزینه ساخت آنها از طریق اقساط پنج ساله پرداخت خواهد شد.

 وی افزود: امسال اعتبارات راه و شهرسازی برای احداث این واحدها از ۳۰۰ میلیارد ریال به ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته که با تکمیل آنها تحرکی در بخش مسکن ایجاد خواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: پنج هزار واحد مسکن مهر سال گذشته افتتاح شد و امسال نیز هفت هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد؛ در طرح اقدام ملی نیز امسال هفت هزار و ۷۰۰ واحد در ۲۰ شهر احداث و فازهای بعدی نیز در آینده اجرا خواهند شد.

وی افزود: درمجموع ۱۲ هزار واحد مسکن مهر در استان خوزستان باقی مانده که هفت هزار واحد امسال تکمیل می‌شوند و مابقی مشکل حقوقی دارند.

مدیر کل راه شهرسازی استان خوزستان نیز در این آیین گفت: ساخت واحدهای مسکن مهر کوی زیباشهر دزفول از سال ۹۳ کلید خورد ولی عملیات اجرایی آنها از سال ۹۶ آغاز شد.

رضا رضایی افزود: این واحدها در ۲ فاز ۱۲۸ و ۷۲ واحدی ساخته شده و احداث آنها توسط شرکت های تعاونی های ۱۵۵ و ۲۸۵ انجام شده است. 

وی متراژ خالص هر واحد را ۹۳ مترمربع اعلام کرد و گفت: هر بلوک ۳۶۹ متر مساحت دارد و ساختمان‌ها در ۲ طبقه چهار واحدی ساخته شده اند و از کیفیت خوبی برخوردار هستند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان افزود: برای ساخت هر واحد ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن مهر و ۴۷۰ میلیون ریال سهم آورده پرداخت شده است. 

وی گفت:  ۸۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۱۵ میلیارد ریال سهم آورده مجموع این واحدها بوده و برای ۳۹ هزار محوطه سازی این واحدها ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات راه و شهرسازی هزینه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ واحد مسکن مهر زیباشهر توسط شرکت‌های تعاونی ۱۵۵ و ۲۸۵ زیرنظر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول احداث شده‌اند.

ارسلان غمگین افزود: از ابتدای شروع طرح مسکن مهر تا اردیبهشت سال ۹۹، سه هزارو ۲۰۰ واحد مسکن مهر توسط ۵۰ شرکت تعاونی مسکن مهر شهرستان دزفول احداث و به متقاضیان تحویل داده شده است.

استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در پایان این آیین از ۱۵ نفر از کارگران طرح مسکن مهر زیباشهر دزفول با اهدای کارت هدیه به مناسبت هفته کار و کارگر تجلیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha