۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83770555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ متر تور ماهیگیری غیرمجاز در میاندوآب جمع‌آوری شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83770555
۷۰۰ متر تور ماهیگیری غیرمجاز در میاندوآب جمع‌آوری شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: ۷۰۰ متر تور ماهیگیری غیرمجاز با تلاش ماموران یگان حفاظت این شهرستان کشف و جمع‌آوری شد. 

علیرضا بقالی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تور ماهیگیری در جریان گشت و کنترل شبانه مأموران این یگان در سواحل رودخانه زرینه‌رود و دشت‌های سیلابی حاشیه آن کشف و ضبط شد.

وی افزود: علاوه بر تور ماهیگیری، ۲۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای نیز کشف و جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: با توجه به فصل تخم‌گذاری و زادآوری انواع گونه آبزیان، در این زمان از سال هرگونه صید ماهی در رودخانه‌ها ممنوع بوده و انجام این کار از اصلی‌ترین تهدیدهای تنوع زیستی آبزیان رودخانه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: با هدف پایش مستمر منطقه حفاظت شده نوروزلو، سواحل رودخانه، تالاب‌ها و سایر زیستگاه‌های این محدوده و جلوگیری از هرگونه تخلفات صید و شکار غیرمجاز، برنامه گشت و کنترل برنامه‌ریزی شده و مداوم در این منطقه اجرا می‌شود.

رودخانه زرینه‌رود از مهم‌ترین رودهای آذربایجان‌غربی است که علاوه بر اکوسیستم آبی، تأمین‌ کننده بخش مهمی از آب شرب و کشاورزی منطقه بوده و در تأمین حقابه تالاب‌های اقماری و به ویژه دریاچه ارومیه تا بیش از ۵۰ درصد نقش مهمی ایفا می‌کند. 

این رودخانه در شکوفایی اقتصاد منطقه نیز تأثیر بسزایی دارد و مسیرهای مختلف آن در فصول مجاز و با توجه به ظرفیت رودخانه و با هدف توسعه معیشت بومیان به صیادان محلی واگذار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha