کرونا موجب بیکاری هزار نفر از کارکنان آموزشگاه‌های آزاد استان مرکزی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی از بیکاری یکهزار نفر از کارکنان آموزشگاه‌های آزاد استان به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: این افراد شامل مربیان، کارکنان اداری و صاحبان این واحدها هستند.

«سعیدرضا شاه‌محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شماری از افراد بیکار شده در این مراکز مربی حق‌التدریس هستند که با  شیوع کرونا بیکار شده و از حق بیمه بیکاری نیز بهره‌مند نیستند.

وی با بیان اینکه در هر آموزشگاه آزاد استان  چهار تا ۱۵ نفر بیکار شده و نیازمند حمایت هستند، اظهار داشت: سامانه‌ای توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشوری پیش‌بینی شده تا فهرست افراد متضرر در آن ثبت و تسهیلات مورد نیاز به آنان پرداخت شود.

وی از وارد شدن۳۶ میلیارد ریال زیان به آموزشگاه‌های آزاد استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های مربوطه، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را در فهرست صنوف متضرر اعلام نمی‌کنند که این مهم باعث شده تا در ارایه خدمات دیده نشوند.

شاه محمدی افزود: فضای ۶۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان استیجاری است که به علت شیوع کرونا و تعطیلی در ۲ ماه اخیر دچار زیان مضاعف شده‌اند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از ۲۴۰ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.
استان مرکزی با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان، اول اسفندماه سال ۹۸ به ثبت رسیده است.

تاکنون یک‌هزار ۷۳۱ نفر در این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۶۰ نفر نیز جان خود را  از دست داده‌اند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha