ژرفا؛ صدای ترمز انسان شتاب زده در مقابل کرونا

تهران- ایرنا- آهنگساز قطعه بی کلام ژرفا که ترجمان موسیقیایی ذهن آهنگساز از مواجهه انسان امروز با کرونا است گفت: حضور کرونا برکاتی را نیز به‌دنبال داشت و شرایطی ایجاد شد که ترمز محکم و میخکوب کننده‌ای بر سر این حرکت تند زندگی انسان‌ها بود و همه مجبور شدند دوباره به عقب نگاه کنند و براساس این نگاه عمیق و ژرف، تعریف جدیدی از ارتباطات اجتماعی و خانوادگی خود و زندگی خود داشته باشد.

ژرفا عنوان تازه ترین اثر موسیقایی به نوازندگی پیانو بردیا صدرنوری و سپاس صدرنوری و نوازندگی گیتار الکتریک صالح حدیدی است که با تمرکز بر موقعیت انسان امروزی در روزهای کرونایی منتشر شد.

بردیا صدرنوری نوازنده پیانو درباره این اثر توضیح داد: شرایط روزهای کرونایی به همه مردم دنیا نشان داد که آدمی باید جور دیگری به زندگی نگاه کرده و برای آینده خود برنامه ریزی کند.  ما آدم ها قبل از شیوع ویروس کرونا با سرعت رو به جلو حرکت می کردیم بدون آن که بدانیم همه ما به نوعی در نابود کردن طبیعت پیرامونی مان نقش داریم. از طرفی نوع ارتباطمان نیز به گونه ای بود که همه رفتارها و شرایط انسانی، ما را تبدیل به ماشین هایی کرده بود و کم کم وجوه انسانی مان به دست فراموشی سپرده می شد.

وی افزود: فارغ از اتفاقات ناگواری که پیرو شیوع بیماری کرونا به وقوع پیوست که ازآنجمله می‌توان به مرگ بسیاری از انسان ها و فشار و محدودیت های اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد، حضور کرونا برکاتی را نیز به‌دنبال داشت و شرایطی ایجاد شد که گویی بر سر این حرکت تند زندگی انسان‌ها ها ترمز محکم و میخکوب کننده ای زده شد و همه مجبور شدند دوباره به عقب نگاه کنند و براساس این نگاه عمیق و ژرف، تعریف جدیدی از ارتباطات اجتماعی و خانوادگی خود و زندگی خود داشته باشد.

وی افزود: این روزهای عجیب که اکنون همه دنیا را فراگرفته ما انسان ها را مجبور کرد تا به گونه ای دیگر به دنیا نگاه کنیم. شرایطی که ما در آهنگ ژرفا نیز به آن توجه داشتیم. شرایطی که تداعی کننده نگاه به درون آدمی و مهم تر از آن نگاه عمیق تر به جهان برای یک تعریف دوباره از زندگی است. از نظر من ژرفا سفری درونی به اعماق زندگی در شرایط این روزهای دنیاست که امیدوارم بتواند تاثیرش را روی مخاطب داشته باشد.  این آهنگ در راستای پروژه ای است که من چندی پیش آغاز کردم و در این راستا اجرایی هم با ارکستر سازهای زهی به رهبری استاد لوریس چکناوریان داشتم. به عبارتی می توان گفت این فضا نوعی موسیقی تلفیقی و آمبیانت بوده که نوازندگی پیانوی من نمایندگی سبک موسیقی ایرانی را بر عهده داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha