۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83774829
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا خط تولید ۹۰ درصد کارگاه‌های تولید لباس خراسان شمالی را تغییر داد

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا باعث تغییر خط تولید ۹۰ درصد از کارگاه‌های بزرگ تولید لباس این استان، که از این صندوق تسهیلات گرفته بودند، شد.

 منوچهر نبی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز جامعه به کالاهای بهداشتی،  ۱۵ کارگاه بزرگ تولیدی فعال در حوزه پوشاک استان، خط تولید خود را به سوی تولید ماسک و البسه بیمارستانی تغییر دادند.
وی شمار کل کارگاه های بزرگ و کوچک خیاطی و تولید پوشاک استان را که از این صندوق تسهیلات دریافت کرده اند، ۷۴ مورد عنوان کرد و افزود: فهرست کاملی از کارگاه های پوشاک و خیاطی استان به بسیج سپاه استان داده شده که در صورت ضرورت از ظرفیت آنها برای تامین اقلام مورد نیاز مردم بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود مواد ضدعفونی کننده و ماسک در سطح استان و افزایش چند برابری درخواست برای کالاهای بهداشتی، شمار زیادی از کارگاه ها و کارخانه ها که در حوزه تولید مواد شوینده و پوشاک از این صندوق تسهیلات دریافت کرده بودند، خط تولید خود را به مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک تغییر داده اند.
وی با اشاره به همکاری بسیار خوب کارآفرینان استان برای کمک به کنترل کرونا، افزود: در صورتی که کارآفرینان برای کمک به دولت وارد عمل نمی شدند به مشکلات اساسی در حوزه تامین اقلام برخورد می کردیم.
نبی زاده یادآور شد: از همان ابتدای شیوع کرونا ۲ کارگاه بزرگ تولید مواد شوینده در جاجرم و شیروان، که از کارآفرینان فعال این صندوق هستند خط تولید خود را به مواد ضدعفونی کننده تغییر دادند که کمک شایانی به تامین این اقلام در استان کرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی افزود: همچنین یکی از کارگاه های بزرگ تولید پوشاک نیز با وارد کردن دستگاه های تخصصی تولید ماسک در شهرک صنعتی بیدک به صورت فعال و تخصصی در حوزه تولید ماسک و لباس بهداشتی برای پرسنل بیمارستان ها فعال شده که با تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک، بزرگ‌ترین تولیدکننده این اقلام در استان محسوب می شود.
نبی زاده اظهار داشت: تا کنون ۶ کارگاه و کارخانه بزرگ استان نیز که در حوزه مواد شوینده و لباس فعال بودند خط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک تغییر داده اند و یکی از این کارگاه ها نیز در شیروان در حوزه تولید دستگاه های اکسیژن ساز در ناحیه صنعتی این شهر فعال است.
وی در خصوص حمایت صندوق از کارگاه های تسهیلات گرفته از این صندوق در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: با توجه به مصوبه بانک مرکزی، اقساط تمامی وام گیرندگان این صندوق تا سه ماه امهال شده است.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

براساس آخرین آمار رسمی تا دیروز ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۶ هزار و ۲۷۷ تن جان باخته و ۷۹ هزار و ۳۹۷ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha