۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83775731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اقتصاد هنگ کنگ ۸.۹ درصد سقوط کرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۳۲
کد خبر: 83775731
اقتصاد هنگ کنگ ۸.۹ درصد سقوط کرد

پکن-ایرنا- «پال چان» مسئول ارشد امور دارایی هنگ کنگ گفت که رشد تولید ناخالص داخلی این منطقه پس از شیوع کرونا ۸.۹ درصد سقوط کرده است.

به گزارش ایرنا تلویزیون فونیکس روز سه شنبه گزارش کرد که کرونا بیشترین ضربات اقتصادی را در طول دهه های گذشته به این منطقه وارد کرده و آن را در شرایط بدی قرار داده است.

همزمان مقام ارشد دارایی هنگ کنگ که همپایه وزیر محسوب می شود، گفت: کرونا اقتصاد ما را به چالش کشیده است در رکود عمیقی قرار گرفته ایم.

او گفت که این یکی از بدترین شرایط اقتصادی برای هنگ کنگ پس از سال ۱۹۷۴ میلادی است ضمن آنکه در بحران اقتصادی پس از سال ۱۹۹۷ میلادی اقتصاد هنگ کنگ ۸/۳ درصد سقوط کرده بود.

پال چن تصریح کرد که اگر مردم با یکدیگر متحد شده و با دولت همکاری کنند ممکن است بتوان شرایط را دوباره با ثبات کرد و پس از بحران ابتدای سال جاری میلادی به شرایط بهتری بازگشت.

در روزهای اخیر مواردی از ابتلا به کرونا در هنگ کنگ گزارش نشده اما دولت منطقه در بیانیه ای آورده که رکود اقتصادی در سه ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی عمیق تر شده است.

همزمان روز دوشنبه این هفته پس از آنکه تنش های تجاری میان آمریکا و چین شدت گرفت ، شاخص سهام در این منطقه بیش از ۴ درصد سقوط کرد.

صادرات هنگ کنگ از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری هم برای ششمین ماه متوالی در ماه مارس بالا رفته و به ۴.۲ درصد رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha