ماداران باردار تربت‌حیدریه ۳۵۰ ساعت مشاوره تلفنی دریافت کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از ارایه ۳۵۰ ساعت مشاوره تلفنی به مادران باردار این شهرستان از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون خبر داد.

الهام بهره‌مند روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مشاوره تلفنی در زمینه آموزش اصول بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در مراکز و پایگاه‌های سلامت دانشگاه علوم پرشکی تربت‌حیدریه به این گروه از جامعه هدف ارایه شده است.

وی ادامه داد: مشارکت در طرح غربالگری بیماران مشکوک به کرونا و مراقبت از مادران باردار از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در راستای حفظ و افزایش ارتقای سلامت جامعه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با تبریک فرارسیدن روز "ماما" گفت: ماماها با ارایه خدمات آموزشی و درمانی و همچنین مراقبت های لازم به مادران در دوران بارداری و بعد از آن نقش به سزایی در سلامت مادران و نوزادان ایفا می‌کنند.

بهره‌مند افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ و بروز مشکلات اقتصادی برای برخی خانوارها و با هدف رفع مشکلات معیشتی، تعداد ۴۰ بسته غذایی توسط کارکنان این واحد دانشگاهی تامین و تهیه و در بین زنان سرپرست خانوار نیازمند این شهرستان توزیع شد.

وی این بسته‌های غذایی را شامل برنج، ماکارونی، روغن، رب، سویا و مرغ  به ارزش ۴۸ میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به اثراتی که شیوع کرونا بر وضعیت معیشتی خانواده‌ها داشته است این همدلی تدوام خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی شهر تربت‌حیدریه و ۲۰  تخت بیمارستانی در شهر فیض‌آباد مرکز شهرستان مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است

سخنگوی وزارت بهداشت روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۷۷ تن رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha