۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83776157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 ۷۰ درصد دانش‌آموزان زنجانی در سامانه شاد فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: هم اکنون ۷۰ درصد دانش‌آموزان این استان در سامانه شاد فعالیت می‌کنند و در مجموع ۸۸ درصد کلاس‌های درس و ۱۰۰ درصد مدارس عضو شاد هستند تا آموزش تعطیل نشود و طبق برنامه زمان‌بندی نیز امتحانات دانش‌آموزان نیز برگزار خواهد شد.

ابراهیم رفیعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شیوع بیماری کرونا شیوه‌های تعلیم و تربیت تغییر کرد و فعالیت معلمان در فضای مجازی شکل گرفت که در زمان حاضر با راه‌اندازی سامانه شاد اقدامات مربوطه انسجام بیشتری یافته است.

وی اضافه کرد: سامانه شاد بزرگترین پروژه فضای مجازی محسوب می‌شود چرا که در مقایسه با پیام رسان‌های دیگر جامعه هدف ۱۸ میلیون نفری را تحت پوشش خود دارد.

این مسؤول ادامه داد: سامانه شاد شناسنامه دارد و کار ارزشمندی محسوب می شود که معلم می تواند به راحتی با دانش آموزان ارتباط برقرار کند و در واقع چاره ای جز انجام چنین کاری نبود.

این مسؤول با اشاره به اینکه اجرای هر طرح یا نرم افزاری به طور حتم بااشکالاتی مواجه است، گفت: هرچند شبکه شاد نیز ایراداتی داشته اما به تدریج مسائل برطرف شده این در حالی است که آموزش های مجازی غیر ازاین بستر، بصورت خود جوش و غیر سازمان دهی شده و نامطمئن بود.

وی اظهار داشت: برنامه شاد مدرسه محور بوده و فرهنگیان اشراف کامل بر گنجاندن محتوای درسیدر آن دارند و از طرفی افراد نمی‌توانند به یکدیگر پیام بفرستند.

رفیعی افزود: بر این اساس در مناطق فاقد اینترنت نیز باید جایگزین تعیین شود و برای معلمان بسته‌هایی ارائه شده که طراحی بسته‌های ویژه برای دانش آموزان نیز می تواند مسائل را کاهش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: هدف از راه اندازی شبکه شاد، نظام‌مند ساختن آموزش در فضای مجازی به عنوان یک ابزار ایمن، برنامه ریزی شده و متمرکز است و با این ابتکار تمامی مدارس و معلمان از بستر مشترکی بهره مند خواهند شد.

رفیعی یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش را بسترسازی برای آموزش رایگان دانش آموزان عنوان کرد و گفت: نقد و نظر پیرامون یک موضوع و مراحل اجرای آن موضوع، ۲ مقوله قابل توجه هستند که در مواجهه با یک موضوع باید با بررسی علمی و مستدل اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحولات پیش آمده در فضای مجازی در خصوص آموزش مهم بوده چرا که به تدریج تبدیل به ساختار شده اند و شرایط فعلی کشور، تجربه بدیعی است که رخ داده و باید راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه و اجرا شده و دانش آموزان و خانواده ها در نهایت آرامش، امر آموزش را پیگیری کنند.

  هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha