۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 83776192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برگزاری اجتماع‌ مذهبی در آبادان همچنان ممنوع است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبر: 83776192
برگزاری اجتماع‌ مذهبی در آبادان همچنان ممنوع است

آبادان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان گفت: برگزاری هرگونه اجتماع در مساجد،حسینیه‌ها و اماکن متبرکه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره فراگیری آن در این شهرستان همچنان ممنوع است.

بتول سعیدی‌زاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اسلام حفظ جان انسان‌ها است و در این شرایط از افراد متدین و مومن توقع بیشتری می‌رود تا دستورالعمل های بهداشتی لازم را رعایت و دیگران را نیز به همکاری تشویق کند. 

وی افزود:برگزاری هرگونه مراسم مذهبی مرتبط با این ایام در مساجد و حسینیه‌ها و منازل ممنوع و از بخشداران اروندکنار و مرکزی آبادان در روستا و اداره‌های تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و او امور خیریه در شهر آبادان خواسته شده تا نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

سعیدی‌زاده گفت:انتظار می رود هیات امنای مساجد و امامان جماعت مساجد همکاری جدی در این خصوص داشته باشند و مردم را همچنان به رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن تشویق کنند.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا در آبادان هنوز مهار و کنترل نشده است اظهار داشت: همه باید همچنان با جدیت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به صورت هوشمند رعایت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری آبادان با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی برای آغاز فعالیت‌ باید بارکد سامانه سلامت وزارت بهداشت را در محل کار نصب و نکات بهداشتی را  رعایت کنند افزود: اتاق اصناف شهرستان آبادان ضمن اطلاع رسانی در این خصوص بازرسی بیشتری داشته باشد.

وی اظهار داشت:همچنین قهوه‌خانه‌ها، استخرها و باشگاههای ورزشی براساس نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان تعطیل هستند.

۲ هزار حسینیه و ۲۰۰ مسجد در شهرهای آبادان، چوئبده  و اروندکنار وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha