۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83776561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیوع کرونا در رامسر از وضعیت پایدار به وضعیت قرمز رسید

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83776561
شیوع کرونا در رامسر از وضعیت پایدار به وضعیت قرمز رسید

نوشهر - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زامسر با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهر از تغییر وضعیت زرد پایداری شیوع کرونا در یک ماه گذشته و بازگشت به وضعیت قرمز در رامسرخبر داد.

حمید رضا مبشری روز سه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری امسال در ارودگاه شهید چمران افزود: در هفته های اخیر شاهد افزایش مرگ و میر و همچنین افزایش تعداد بستری های مشکوک به کرونا در بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر هستیم.

وی ادامه داد: از ۲۳ فروردین مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین اعمال محدودیت ها ،روزانه دو یا یک بیمار بستری داشتیم ولی در روزهای اخیر با روند افزایش بیماران مواجه می باشیم و در این راستا اقدامات برخی نهادها که به دور از مصوبات ستاد کرونا بوده در افزایش تعداد مبتلایان و فوتی ها تاثیر گذار بوده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در بازرسی ها صورت گرفته شاهد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بازارهای شهرستان رامسر هستیم و چنانچه قدرت اجرایی داشتیم این بازارها را می بستیم زیرا برای ما سلامت مردم بر فعالیت های اقتصادی ارجحیت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر بازارهای هفتگی را از صنوف پرخطر برشمرد و گفت: این بازارها با وجود تذکر بهداشتی در حال فعالیت هستند و از نهاد های اجرایی تقاضا داریم نسبت به بسته شدن آنها در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با تاکید بر این که مصوبات ستاد مقابله با کرونا ملی و لازم الاجراست و استثنایی ندارد اظهار داشت: امروزه شاهد بازگشایی مشاغلی هستیم که بدون مجوز از سوی نهاد های مربوطه در حال فعالیت هستند که ادامه این روند به شدت نگران کننده است. 

مبشری ادامه داد: در روزهای گذشته در شهرستان رامسر تعدای فوتی داشتیم و برای جلوگیری از روند افزایش بستری و فوتی بیماران کرونایی و شکست زنجیره انتقال ویروس باید در بازدیدهای مشترک، با فعالیت اصناف پرخطر و فاقد مجوز برخورد شود.

وی با اشاره به افزایش فشار بر روی کادر درمانی شهرستان در چند هفته اخیر و خستگی آنها از مدیران شهرستان و مردم خواست مصوبات ستاد ملی کرونا با جدیت رعایت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر خاطرنشان کرد: چنانچه بی توجهی به پرتکل های بهداشتی از سوی مردم و ادارات ادامه یابد قطعا شاهد پیک دوم بیماری و بازگشت به روزهای اول اسفند و افزایش مرگ و میر در شهرستان رامسر خواهیم بود. 

فرماندار شهرستان رامسر نیز در این جلسه از پرداخت ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحد های تولیدی این شهرستان از سوی دولت تدبیر و امید در سال گذشته خبر داد و افزود: در این راستا ، ۲۰ پروژه بزرگ زیرساختی در شهرستان رامسر در سال تحقق رونق تولید به مرحله بهره برداری رسید.

محمد آزاد همچنین تامین مایحتاج مردم در شرایط شیوع کرونا را نشان از تحقق رونق تولید عنوان کرد و اظهار داشت: برای تحقق جهش تولید نیز باید همه دستگاه ها تلاش خود را مضاعف کرده و برنامه ریزی لازم در این جهت گام بردارند.

 وی بر ضرورت سلامت اداری و تسهیل فرآیند کار ارباب رحوع با تشکیل کارگروه سلامت اداری تاکید کرد و از ادارات خواست تا عناصر ناپاک در هر رده اداری را با حساسیت لازم شناسایی کنند.

امام جمعه شهرستان رامسر نیز در این نشست با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان رامسر در هفته اخیر  گفت: رفع محدودیت های تردد و حضور مسافران در شهرستان بر روند افزایش تعداد مبتلایان تاثیر گذار بوده است 
حجت الاسلام حسن تقی پور خواستار کنترل ورود مسافران به این شهرستان شد و افزود: با توجه به روند افزایش بیماران کرونایی در رامسر از مسافران نیز تقاضا داریم تا سفر به این شهرستان را به زمان مناسب تری موکول کرده تا شاهد پیک دوم افزایش بیماری در این شهر گردشگر پذیر نباشیم. 
وی همچنین با اشاره به درخواست های مردم  برای بازگشایی بازارهای هفتگی گفت : اقتصاد بخش قابل توجه ای از مردم روستایی وابسته به بازارهای هفتگی است و می طلبد که مسئولان در این زمینه تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

شهرستان ۷۰ هزار نفری رامسر در غربی ترین نقطه از استان مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha