۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبر: 83777488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین جشنواره ملی عسل در خمین برگزار می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبر: 83777488
نخستین جشنواره ملی عسل در خمین برگزار می‌شود

خمین - ایرنا - شهردار خمین از برگزاری نخستین جشنواره ملی عسل، فرآورده‌های جانبی و صنعت زنبورداری در زادگاه امام راحل خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵ استان در این جشنواره شرکت کنند.

« ابوالفضل مرتضیان » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نخستین جشنواره ملی عسل از دهم تا هفدهم مرداد امسال با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی در منطقه تفریحی بوجه خمین برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی قابلیت های خمین در حوزه تولید عسل و حرفه زنبورداری و برند سازی عسل این شهرستان بیان کرد و ادامه داد: معرفی عسل این شهرستان در سطح کشور باعث افزایش اشتغالزایی درتولید این محصول می‌شود.
 شهردار خمین گفت: ۳۰درصد از هزینه‌های برگزاری این جشنواره و واگذاری مکان، غرفه و نیروی انسانی توسط شهرداری این شهر تامین می‌شود و انتظار می‌رود ۷۰ درصد باقی هزینه‌های جشنواره را ادارات و تولیدکنندگان عسل تامین کنند.

مرتضییان اظهار داشت: نمایشگاه سوغات محلی استان‌های شرکت کننده و آیین رقص محلی از برنامه های جنبی نخستین جشنواره ملی عسل در خمین است.

خمین یکی از قطب های تولید عسل در کشور محسوب می شود که از نظر کمیت بعد از شهرستان شازند رتبه دوم تولید این محصول را استان مرکزی دارد، اما از نظر کیفیت در جایگاه نخست را از آن خود کرده است.
گلوکز عسل تولیدی مرغوب شهرستان خمین با اندازه‌گیری در آزمایشگاه های واحد های فرآوری کمتر از چهار درصد است و رطوبت آن نیز کمتر از ۱۸ درصد اندازه‌گیری شده که این ویژگی‌ها موجب می‌شود که عسل تولیدی خمین مرغوبیت لازم برای حضور در بازار داخلی و خارجی با برند ویژه را داشته باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha