۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83777537
T T
۰ نفر

آب‌شیرین‌کن مجتمع گابریک جاسک راه‌اندازی می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83777537
آب‌شیرین‌کن مجتمع گابریک جاسک راه‌اندازی می‌شود

بندرعباس- ایرنا- آب‌شیرین‌کن مجتمع گابریک در شهرستان جاسک تا هفته آینده راه‌اندازی می‌شود و با راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن وضعیت آبرسانی به مجتمع گابریک به حالت عادی بر می‌گردد.

 معاون بهره برداری آب و فاضلاب هرمزگان روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این آب‌شیرین‌کن ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز ظرفیت دارد که تا زمان تکمیل شبکه های توزیع با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب فعالیت می‌کند.

علاء امیریان نژاد افزود : آب این مجتمع که توسط سرمایه گذار آب‌شیرین‌کن تامین می‌شد، چاه و تاسیسات آبشیرینکن مجتمع گابریک سال گذشته در اثر سیل تخریب شد.

وی ادامه داد: پس از وقوع سیل، چاه ذکر شده مجدد توسط سرمایه گذار لایروبی اما شرایط بهره برداری بدلیل آسیب هایی که به آن وارد شد، وجود نداشت و باید چاه جدید حفر شود.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب هرمزگان گفت: با توافقی که صورت گرفته مقرر شد تا زمان حفر چاه جدید تاسیسات آب‌شیرین‌کندر محل چاه تامین کننده آب فعلی روستاها نصب شود.

امیریان نژاد ادامه داد: شبکه توزیع آب روستاهای تحت پوشش مجتمع گابریک نیز تا شهریور اصلاح و تعویض می‌شود.

به گفته وی، آبفا به منظور ساماندهی وضعیت فعلی توزیع آب، اقدام به اجرای شبکه توزیع آب در این روستاها کرده که در حال حاضر عملیات اجرایی شبکه توزیع ۴ روستا در حال انجام است.

 ۱۵ روستا با جمعیت حدود هزار خانوار زیر پوشش این مجتمع هستند.

روستاهای زیر پوشش مجتمع گابریک حدود یکهزار خانوار هستند که از این تعداد فقط ۳۰۰ خانوار انشعاب دارند که با ساماندهی  وضعیت فعلی، آبرسانی به روستاها مطلوب تر می‌شود.

شهرستان جاسک دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۰۰ اثر طبیعی و تاریخی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده و روستای گابریک نیز در ۷۰ کیلومتری بخش مرکزی در شرق جاسک قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha