روابط عمومی شوراهای حل اختلاف روز پنجشنبه به نقل از جبار تجری اعلام کرد: در راستای تکریم مراجعان به مجموعه شوراهای حل اختلاف مرکز کرمانشاه و جلوگیری از ازدحام غیرمتعارف و انتقال برخی از بیماری های واگیردار و نیز برای تسریع در رسیدگی پرونده های اجرایی این واحد، سامانه اینترنتی نوبت دهی در شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمانشاه راه اندازی شده است.
وی افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به سایت ۸۳۳۸۳۳.ir نسبت به تعیین تاریخ و ساعت مراجعه با ثبت موارد خواسته شده در سایت اقدام و از مراجعه حضوری امتناع کنند.
تجری گفت: راه اندازی این سایت گامی در جهت افزایش و بهره وری رسیدگی ثانوی به پرونده های اجرایی و جلوگیری از اتلاف وقت مراجعین و ارباب رجوع می باشد که امید است مردم نیز در این زمینه همکاری های لازم را با مجموعه شورا انجام دهند تا به بهبود خدمات دهی و نتیجه پرونده ها کمک کنند.
به گزارش ایرنا، شورای حل اختلاف از سال ۱۳۸۳ با هدف ایجاد صلح، دوستی و مودت بین طرفین پروندههای قضایی وارد ساختار قوه قضاییه شده است.
این شورا صلاحیت رسیدگی به پروندههای حقوقی کمتر از ۲۰ میلیون تومان، حصر وراثت، تأمین دلیل و اختلافات خانوادگی را دارد و در این زمینه نظر مشورتی به قاضی میدهد و قاضی مجاز به پذیرش یا رد این نظر است.
۷۰ درصد پروندههای حقوقی استان در شوراهای حل اختلاف و تنها ۳۰ درصد در دادگاههای حقوقی رسیدگی میشود.
در شوراهای حل اختلاف شهر کرمانشاه ۱۰ شعبه اجرای احکام وجود دارد.