۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبر: 83779129
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمارگیری نیروی کار در استان مرکزی آغاز شد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۳۰
کد خبر: 83779129
آمارگیری نیروی کار در استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: آمارگیری نیروی کار این استان از روز شنبه همزمان با سراسر کشور از ۲ هزار و ۱۱۲ خانوار مشمول در نمونه‌گیری تصادفی آغاز شد.

«رقیه یادگاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح به دلیل شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت تلفنی اجرا می‌شود و به مدت ۲۰ روز نیز ادامه دارد.

وی بیان کرد: طرح آمارگیری نیروی کار به منظور ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان  اقتصادی کشور و مطابق با آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی ‌کار (ILO)  و بر اساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه‌ شاخص‌های فصلی و سالانه‌ نیروی‌کار، از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها انجام می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۲۳ نفر مسوولیت انجام آمارگیری خانوارهای مشمول را در ۱۲ شهرستان استان برعهده دارند که این امر به صورت تلفنی از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر انجام می‌شود.

یادگاری عنوان کرد: انتظار است خانوارهای مشمول مانند سایر طرح‌های آمارگیری، همکاری خوبی با ماموران داشته باشند و به سووالات آنها که در خصوص اشتغال و بیکاری است، پاسخ دهند.

وی گفت: در این آمارگیری برای ثبت در پرسشنامه، کارت ملی اعضای خانوار ۱۰ سال به بالا ضروری است و سعی بر آن است تا اطلاعات افراد خانوار توسط هر شخص سئوال و تکمیل شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: سووالات این پرسشنامه شامل مشخصات فردی اعضای خانوار از جمله نام و نام خانوادگی، جنس، ماه، سال تولد، وضع مهاجرت، وضع سواد، وضع فعالیت افراد مانند شغل، نوع فعالیت، محل کار، ساعت کار، وضعیت بیمه، ویژگی‌های شغلی و در جستجوی کار بودن است.

یادگاری بیان کرد: از اطلاعات جمع‌آوری شده از تمامی خانوارهای نمونه، شاخص‌هایی به منظور ارزیابی وضعیت اشتغال و بیکاری در مناطق شهری و روستایی تهیه می‌شود و آمار به دست آمده از اجرای این طرح، به طور کامل در نشریه‌های طرح آمارگیری نیروی کار و در درگاه ملی آمار به آدرس www.amar.org.ir منتشر می‌شود.

استان مرکزی با دارا بودن۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha