کارکنان مراکز درگیر با کرونا اصول حفاظتی را رعایت کنند

کرمانشاه-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد کادر بهداشتی درمانی درگیر با کرونا باید اصول خود مراقبتی را به دقت رعایت کرده و از تجهیزات حفاظت فردی به صورت اصولی و مناسب استفاده نمایند.

 دکتر محمودرضا مرادی روز جمعه به ایرنا افزود: در ۲ ماه گذشته همه پرسنل دانشگاه به ویژه کادر بهداشتی درمانی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی استان برای مقابله با بیماری کرونا در استان و حفظ سلامت مردم از جان خود مایه گذاشتند که تلاش یکایک این عزیزان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

او گفت: تجهیزات حفاظت فردی در این مراکز باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد و پیش از اینکه این تجهیزات در اختیار کادر درمانی بیمارستانها قرار گیرد به طور کامل توسط معاونت غذا و دارو از نظر دارا بودن این استانداردها بررسی شود.

 مرادی اظهار داشت: آموزش و یادآوری اصول خود مراقبتی و نحوه استفاده صحیح از تجهیزات حفاظت فردی به افراد درگیر و حاضر در مراکز درمانی یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد از دیروز تا امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۴۶۹۱ نفر رسید.
کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۴۱ نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۳۸۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و همچنین ۲۷۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha