بیشترین آمار بهبودیافتگان کرونا در همدان مربوط به تویسرکان است

همدان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیشترین تعداد بهبودیافتگان در میان مبتلایان کرونا در این استان مربوط به شهرستان تویسرکان است.

رشید حیدری مقدم شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت شهرستان تویسرکان در زمینه ابتلا به کرونا اظهار داشت: با این حال شهرستان تویسرکان با توجه به آمار و اطلاعات روزهای اخیر، اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد و رعایت اصول و نکات بهداشتی از سوی مردم و مسوولان آن ضروری است.

وی افزود: مسوولان به همراه مردم تویسرکان از ابتدای شیوع کرونا در استان همدان، اقدامات و برنامه های پیشگیرانه، مسوولانه و اثرگذاری برای جلوگیری از شیوع گسترده تر کرونا انجام داده اند اما در شرایط کنونی باید تا ریشه کن کردن کرونا به رعایت اصول بهداشتی پایبند باشند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: انسجام و وحدت رویه، اثرگذاری بی بدیلی در کنترل و ریشه کن کردن ویروس کرونا در جامعه دارد که همکاری و هم افزایی همه مسوولان و مردم را می طلبد.

محمد مهدی مفتح تصریح کرد: امید می رود با تدابیر و اقدامات لازم، شهرستان تویسرکان از وضعیت قرمزی که در روزهای اخیر در آن قرار گرفته به وضعیت سفید کرونایی برسد.

فرماندار تویسرکان نیز با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان در زمینه پیشگیری و تقابل آگاهانه و هدفمند با شیوع ویروس کرونا از شهرستان های ممتاز استان همدان به شمار می رود گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، تدابیر لازم اجرایی برای جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس و تامین ملزومات مورد نیاز مانند مواد ضد عفونی کننده و ماسک در تویسرکان اندیشیده و انجام شد.

سید رسول حسینی افزود: اگر بازه زمانی ابتدای اسفندماه تا کنون یعنی از آغاز شیوع کرونا تا اکنون را ملاک ارزیابی قرار دهیم، تویسرکان نه تنها در وضعیت قرمز قرار نمی گیرد بلکه از شهرستان های موفق و پیشرو در مدیریت کرونا در استان همدان به حساب می آید.

وی تصریح کرد: در عین حال ظرف دو هفته اخیر به علت بی احتیاطی و اقدام به سفر غیر ضروری، سه مورد مثبت ابتلا به کرونا در یکی از روستاهای شهرستان تویسرکان ثبت شد و ملاک دانشگاه علوم پزشکی همدان برای قرار دادن تویسرکان در لیست وضعیت قرمز کرونایی بازه زمانی دو هفته اخیر است.

حسینی ابراز کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا، ضد عفونی معابر و مکان های عمومی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط و نیروهای مردمی و جهادی، شناسایی سه هزار خانواده نیازمند و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در میان آنها و کنترل مبادی ورودی شهر تویسرکان در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ورود قرارگاه مواسات با ریاست امام جمعه و دبیری سپاه ناحیه تویسرکان و خیران نیک اندیش به منظور تامین تجهیزات و ملزومات بهداشتی، درمانی و معیشتی بیش از پیش موجب شد تا تویسرکان از شهرستان های پیشرو در مقابله با گسترش ویروس کرونا باشد.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در دامنه جنوبی کوه الوند است که تا مرکز استان ۹۰ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha