۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83782134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار شکایت مردم سمنان از واحدهای صنفی ثبت شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 83782134
بیش از سه هزار شکایت مردم سمنان از واحدهای صنفی ثبت شد

سمنان- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: افزون بر سه هزار و ۷۰۰ مورد شکایت مردمی از تخلفات واحدهای صنفی به ستادهای خبری این سازمان سال گذشته ثبت شد.

مهدی یحیایی روز یکشنبه به رسانه اعلام داشت: ۲ هزار و ۶۶۹ گزارش به صورت تلفنی، ۷۴ گزارش حضوری و ۹۶۵ گزارش نیز به صورت کتبی از تخلفات واحدهای صنفی به ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارسال شد.

وی بیان کرد: سه هزار و ۴۸۵ مورد از مجموع این شکایات دریافتی توسط بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مورد رسیدگی قرار گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ۲ هزار و ۷۶ مورد معادل ۵۶ درصد از کل شکایات مردمی مورد با رسیدگی کارشناسان و بازرسان منجر به تشکیل پرونده تخلفات صنفی شد.

وی تصریح کرد: این پرونده‌ها برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان ارسال شد.

یحیایی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۰۹ گزارش پس از بررسی‌های نهایی غیرمتخلف شناخته شده و ۲۲۰ مورد نیز در دست بررسی است. 

وی بیان کرد: یک هزار و ۶۶۸ مورد از مجموع این شکایات سال گذشته از سوی ۱۹۵ ناظران افتخاری به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: شهروندان می‌توانند شکایت و گزارش ها از گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، صادرنشدن صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری این سازمان در استان گزارش کنند.

استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان حدود ۳۰ هزار واحد صنفی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha