۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83783494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار وزیر خرانه‌داری درباره وخامت بیشتر شاخص بیکاری در آمریکا

تهران- ایرنا- استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: وضعیت نرخ بیکاری که دولت در روز جمعه همزمان با قرنطینه کرونایی اعلام کرد حتی ممکن است بدتر شود.

براساس گزارش اداره آمار آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور در ماه فوریه (بهمن و اسفند) ۳.۵ درصد و  در مارس (اسفند و فروردین) ۴.۴ درصده بوده و این رقم در آوریل (فرودین و اردیبهشت) به ۱۴.۷ درصد رسیده است.

به گزارش رویترز، منوچین دیروز(یکشنبه) در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: آمار علام شده احتمالا قبل از این که بهتر شوند، بدتر خواهد شد.

وزارت کار آمریکا نیز تایید کرده که نرخ بیکاری در این کشور در آوریل (فروردین و اردیبهشت) ۱۴.۷ درصد بود.

این رقم بالاتر از رکورد ۱۰.۸ درصد نرخ بیکاری در آمریکا در سال ۱۹۸۲ است که پس از جنگ جهانی دوم به ثبت رسید.

منوچین خاطرنشان کرد، کاخ سفید در حال بررسی اقدامات مالی بیشتری برای کاهش فشار اقتصادی ناشی از این همه‌گیری است اما دولت فدرال کمکی به ایالت هایی که عملکرد «ضعیفی» داشتند، نخواهد کرد.

وی افزود: کاخ سفید برای کاهش مالیات دستمزدها تلاش می کند.

گزارش آمار اشتغال در آمریکا در ماه آوریل نشان می دهد که در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر دوران قرنطینه بر اقتصاد آمریکا، حدود ۲۰.۵ میلیون شغل در این کشور از بین رفت. 

صنعت گردشگری و مسافرتی آمریکا شاهد بیشترین آمار از دست دادن شغل با میانگین ۷.۷ میلیون در پی بیماری کووید-۱۹ بوده است.

کرونا بیشترین آسیب را بر آمریکا وارد کرده است. طبق تازه‌ترین آمار در این کشور بیش از یک‌ میلیون و ۳۶۷ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد نزدیک به ۸۱ هزار نفر جان باخته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha