۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 83788589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا ویروسی همه گیر که این روزها نادیده گرفته می‌شود

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83788589
کرونا ویروسی همه گیر که این روزها نادیده گرفته می‌شود

بروجرد - ایرنا - در روزهایی که ویروس کرونا همچنان در حال جولان دادن دادن است مردم یروجرد بدور از ترس ابتلای به این بیماری و نادیده گرفتن آن زندگی عادی خود را از سر گرفته اند.

ویروس کرونا هر روز در سراسر کشور قربانی می گیرد مردم یروجرد با بی اهمیت شدن به خسارتهای جانی کرونا و بدور از ترس از کرونا زندگی عادی خود را در ماه جاری از سر گرفته اند، این روزها در بروجرد کمتر کسی از وحشت کرونا در خانه می ماند.
اغلب مردم بروجرد با بهره گیری از هوای دلپذیر اردیبهشت بروجرد بساط تفریح را در پارکها و تفرجگاهای شهر پهن کرده و بی تفاوت به زحمات کادر پزشکی و همه کسانی که در جبهه مبارزه با کرونا هستن  زندگی مسالمت آمیز خود را با کرونا شروع کرده اند.
حضور جوانان در خیابان بدون هدف و عادی شدن شرایط بازار و فعالیت تاکسیرانی و اتوبوس رانی همه موجب شد تا مردم باور کنند دوران ترس از کرونا گذشته است.
از سوی دیگر عدم ارایه آمار مبتلایان به کرونا از سوی ستاد مبارزه با کرونا و مسوولان بهداشت و درمان بروجرد  موجب شد تا برغم قرار گرفتن بروجرد در وضعیت قرمز مردم هشدارهای بهداشتی را جدی نگرفته و  شاهد عادی شدن شرایط در سطح معابر و کوچه های شهر باشند.
عادی شدن شرایط هشداری جدی برای بازگشت به گذشته است به روزهایی که قرنطینه خانگی را جدی گرفته بودیم و مردم از استرس و وحشت گرونا در خانه ماندند و به هر قیمتی به دنبال تامین الکل، ماسک و دیگر مواد ضدعفونی کننده بودند.
این روزها در بروجرد که طبق اطلاعات مسوولان بهداشت و درمان روزانه بر آمار مبتلایان افزوده می شود شاهد صحنه هایی هستیم که در سالم ترین شرایط آب و هوایی در بروجرد شاهد نبوده ایم.
پرداختن قشرهای مختلف به ورزشهای همگانی آقایان در زمین مجاور ورزشگاه ولایت بدون هبچگونه فاصله اجتماعی و ماسک و دستکش انسان را به حیرت وامی دارد.
  حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده در پارکها و بی توجهی به هشدارهای بهداشتی موجب شده تا آمار مبتلایان به کووید ۱۹ هر روز بیشتر از قبل شود و این زنگ خطری جدی برای همه مردم است.
این روزها دیگر کسی حوصله در خانه ماندن ندارد، دانش آموزان وقتی ساعت برنامه درسی مجازیشان به اتمام می رسد مثل سالها قبل در کوچه به فوتبال و دوچرخه سواری می پردازند.
اینکه دوران زندگی با کرونا به درازا کشیده شد و قرنطینه خانگی فشارهای روحی و روانی بر همه وارد می کند درست اما نمی توان خطر را نادیده گرفت.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در تعجبم که با وجود هشدار مسوولان بهداشتی و درمانی مبنی بر لزوم فاصله گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا متاسفانه شاهد حضور مردم در اجتماع و صف خرید سیم کارت هستیم.
دکتر محمد کاکاوند افزود: بحضور مردم در اجتماع و ترک خانه نشبنی بدون رعایت اصول ایمنی کار کادر پزشگی را سخت تر و موجب می شود تا سایر مردم از خطرات کرونا در امان نباشند.
وی اظهار داشت: کرونا در بروجرد تمام نشده و ما هنوز در بستر شیوع این بیماری حرکت می کنیم، بنابراین ضروری است تا مردم توصیه های بهداشتی و ایمنی را جدی گیرند.
وی اضافه کرد: تمام توصیه های پیشگیری از بیماری کرونا شامل رعایت حفاظت فردی، در خانه ماندن، فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند با شدت و قوت برقرار است اگر این توصیه ها را کنار بگذاریم، بیماری ظرفیت این را دارد که دوباره تشدید شود.

دکتر کاکاوند بیان کرد: نباید با سهل انگاری به سمت موج دوم بیماری برویم، خیلی باید هوشیار باشیم، مدیریت بیماری و خط مقدم کنترل بیماری در جامعه دست مردم و این رفتار مردم تعیین کننده است تا این موفقیتی را که در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به دست آوردیم، ادامه یابد.

طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از جمعه هشتم فروردین ماه در کشور اجرایی شد.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha