غلام حسین آرام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح اصلاح هندسی در اکثر نقاط تهران انجام شده و در برخی نقاط نظیر میدان امام خمینی(ره) طرح های جدید در این راستا اجرا شده است.
وی ادامه داد: طرح جدید اصلاح هندسی این میدان که در راستای کاهش ترافیک اجرا شده موثر نبوده و در بیشتر ساعات روز باعث پس زدن بار ترافیک می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تهران گفت: در این طرح خودروهایی که از خیابان خیام به سمت میدان و خیابان فردوسی تردد داشتند، اکنون ناگزیرند از ظلع جنوب شرقی میدان امام خمینی (ره) مسیر طولانی تر را طی کنند که این اقدام باعث ازدحام خودروها در این محدوده شده است.
آرام ادامه داد: در طرح اصلاح هندسی میدان امام خمینی (ره) تردد در ضلع شمالی قطع شده و بار ترافیک به ضلع جنوبی این میدان اضافه شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه عمده تردد در هسته مرکزی شهر و خیابان های اطراف میدان است، شهرداری و شورای ترافیک باید این طرح را بازنگری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تهران گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد خودروها بار ترافیکی ملموس نبود اما اکنون با آزاد شدن ترددها شاهد پس زدن ترافیک در محدوده میدان امام خمینی هستیم.
وی هدف از اجرای طرح های اصلاح هندسی در میادین و تقاطع شهر را ایجاد آرامش و آسایش مردم عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح موجب سلب آسایش مردم شده است.
آرام گفت: مسئولان شهرداری تهران برای احیای ساختمان بلدیه یا ساختمان قدیم شهرداری باعث بسته شدن کامل لاین شمالی میدان امام خمینی( ره) شدند و مردم از این اقدام ناراضی هستند.
نظر شما