دانش آموزان هرمزگان امروز شنبه به مدرسه نرفتند

بندرعباس- ایرنا- مدارس هرمزگان امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، در حالی با حضور مدیران ومعلمان بازگشایی شد که خبری از حضور دانش آموزان در مدرسه نبود.

معلمان ومدیران جهت رفع اشکال آموزشی دانش آموزان امروز ( شنبه) به مدرسه آمده بودند اما با توجه به آمار شیوع کرونا در هرمزگان که این روزها نیز روند صعودی به خود گرفته است، در بسیاری از مدارس هیچ دانش آموزی در سرکلاس درس حاضر نشده و یا تعداد آنها انگشت شمار بوده است.
والدین دانش آموزان صلاح ندیدند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند و سلامتی شان را مهم تر دانستند.
البته اولیای دانش آموزان می گویند از زمانی که مدرسه ها به علت کرونا تعطیل شده، آموزش فرزندانمان را مرتب و منظم به صورت مجازی از معلمان شان پیگیر هستیم و هم اینکه از طریق شبکه شاد و شبکه آموزش این روند را دنبال می کنیم و دیگر نیازی برای حضور در مدرسه نمی بینیم.
مدیران و معلمان نیز معتفدند جهت سلامتی دانش آموزان و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید ۱۹- تنها دانش آموزانی در مدرسه حضور یابند که دسترسی به آموزش مجازی نداشته و یا در درس ها دچار مشکل بوده که با حضوری رفع می شود.

سلامت دانش آموزان در اولویت آموزش وپرورش هرمزگان است

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از مدارس شهر بندرعباس گفت: سلامت همکاران(مدیران ومعلمان) و دانش آموزان برای ما مهم است و نمی خواهیم بواسطه آمدن به مدرسه دچار مشکل شوند.
موسی دادی زاده سرخایی افزود: دانش آموزانی که احساس می کنند مبحثی را به صورت مجازی یاد نگرفته اند می توانند با مراجعه به مدرسه، آموزش‌های خود را تکمیل کنند اما اگر آموزش در فضای مجازی برای او کفایت می کند و مطالب را فرا گرفته، نیازی برای مراجعه به مدرسه نیست.
وی بیان داشت: معلمانی که دچار بیماری زمینه ای هستند، نیز لزومی ندارد در مدرسه حاضر باشد فقط با هماهنگی مدیر مدرسه به صورت آماده باش در منزل حضور داشته باشند تا در صورت مراجعه دانش آموز، در مدرسه حاضر شوند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: آموزش در مدارس تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت و سپس شورای معلمان با حضور نمایندگان معلمان و اولیاء دانش آموزان و نیز تجزیه و تحلیل صحبت های والدین، می توانند نسبت به برگزاری امتحانات غیرحضوری و یا ادامه روند آموزش تصمیم گیری کنند.
وی گفت: پایان امتحانات تمامی پایه های تحصیلی دانش آموزان نباید از ۲۷ خرداد سالجاری تجاوز کند.
 وی افزود: بنا بر تصمیم ستاد مبارزه با بیماری کرونا هرمزگان، تمامی مدارس هرمزگان در مقطع  ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از امروز ۲۷ اردیبهشت دایر می باشد.
وی بیان داشت: با توجه به پروتکل های بهداشتی، ضرورتی برای بازگشایی مدارس استثنایی، پیش دبستانی و شبانه روزی ها وجود ندارد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان یادآورشد: فقط امتحانات پایه نهم و دوازدهم متوسطه به صورت حضوری برگزار می شود.

تمامی مدارس هرمزگان ضدعفونی وگندزدایی شده است

معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش وپرورش هرمزگان نیز گفت: تمامی مناطق ٢٢ گانه آموزشی استان جهت بازگشایی مدارس و پذیرش دانش آموزان و معلمان، اقدامات لازم  را در راستای گندزدایی و ضدعفونی مدارس انجام داده اند.
علیرضا باقری افزود: در راستای آمادگی مدارس برای ورود دانش آموزان، بیش از ۲۰میلیارد ریال اعتباربرای گندزدایی و ضدعفونی کردن مدارس واریز شده است.
وی بیان داشت: فاصله گذاری اجتماعی با تغییر در چیدمان کلاس ها و رعایت فاصله مناسب طبق پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کووید ١٩ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه از دیگر اقدامات انجام شده درجهت امادگی مدارس برای پذیرش دانش آموزان است.
این مسوول سلامت دانش آموزان اظهارداشت: اگر استقبال دانش آموزان از بازگشایی مدارس و حضور در مدرسه زیاد باشد، طبق پروتکل های بهداشتی باید کلاس ها در چند نوبت برگزار گردد.

باقری گفت: سطوحی که توسط افراد زیادی لمس می‌شوند از جمله نرده‌ها، دستگیره‌های درب و پنجره، میز و صندلی‌ها، لوازم ورزشی و ابزار کمک آموزشی باید حداقل روزی ۲ مرتبه تمیز و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده گندزدایی شوند و تهویه مناسب در تمام نقاط ساختمان برقرار باشد.
درسال تحصیلی (۹۸-۹۹) بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در مقطع پیش دبستانی، دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم هرمزگان مشغول به تحصیل شدند.
براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، مدارس استان هرمزگان از امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت جهت رفع ابهام و اشکال درسی دانش آموزان بازگشایی شد و تا ۲۷ خرداد به مدت یکماه ادامه دارد
طبق اعلام این ستاد، بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس اختیاری بوده و دانش آموزان به صورت داوطلبانه می توانند به مدرسه بروند و شرایط برای پاسخگویی به اشکالات و سوال های درسی با حضور مستمر معلمان فراهم می شود.
 این دستورالعمل کشوری بوده و شامل همه مناطق سفید و قرمز می‌شود.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.
کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.
این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.
طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در چند وقت اخیر کم توجهی به الزام های بهداشتی و جدی نگرفتن هشدارها از سوی مردم، شیب ابتلا به ویروس کرونا را در استان بسیار تند کرده و موجی از نگرانی را در میان مسوولان، مردم و دوستداران سلامت ایجاد کرده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha