۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 83790383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶ درصد شکایت‌ها در حوزه ارتباطات سمنان رسیدگی شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83790383
۶۶ درصد شکایت‌ها در حوزه ارتباطات سمنان رسیدگی شد

سمنان- ایرنا- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: بیش از ۶۶ درصد شکایت‌های مطرح شده امسال رسیدگی شد که در ۱۵ درصد موارد نتایج اعلام شده رضایت کاربر را جلب نکرد و منجر به درخواست تجدید نظر شد.

سید یاسر حسن‌پور روز یکشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: گستردگی اطلاع‌رسانی‌های انجام شده و ارتقای سطح آشنایی مردم با سامانه ۱۹۵، حفظ حقوق مصرف کنندگان خدمات ارتباطی در استان را بسیار نزدیک و دست‌یافتنی کرده است.

وی با اشاره به ضرورت پاسخ‌گویی سریع، شفاف و دقیق اپراتورها و سایر دارندگان پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مصرف کنندگان افزود: از ابتدای سال ۹۹ تا کنون ۱۴۹ مورد شکایت کاربران در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که بالاترین میزان شکایات مربوط به خدمات اینترنت است که بیش از ۶۲ درصد شکایت‌ها را شامل می‌شود و پس از آن شکایات مربوط به تلفن همراه با ۲۴ درصد، دفاتر پیشخوان با ۶ درصد، تلفن ثابت با چهار و خدمات پستی با ۲ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: ۹۶ مورد از شکایات شهروندان در سال ۹۹ که  قریب به ۶۵ درصد آن‌ها را تشکیل می‌دهد، از طریق مرکز تماس ۱۹۵،حدود ۳۳ درصد از طریق سامانه ۱۹۵.cra.ir و ۲ درصد از طریق سامانه نت‌سنج‌پلاس مطرح شد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند از روش‌های اشاره شده درخواست‌ها و شکایات خود را از عملکرد اپراتورهای تلفن ثابت و همراه، اینترنت، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان مطرح کرده و درخصوص تماس‌ها و پیامک‌های انبوه مزاحم و تبلیغاتی نیز می توانند جهت ثبت شکایت، شماره مورد نظر را به سرشماره رایگان ۱۹۵ پیامک کنند و این اداره‌کل نظارت دقیقی را درخصوص مراحل رسیدگی و پاسخ‌گویی به شکایات به‌عمل خواهد آورد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به طرح ۱۴۹ مورد شکایت کاربران خدمات ارتباطی ازطریق سامانه ۱۹۵ در سال ۹۹ گفت: درسال جهش تولید، حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات دراولویت همه وظایف و مسوولیت‌های این اداره‌کل قرار دارد، با این وجود حفظ حقوق مصرف کنندگان و حمایت از مطالبات و درخواست‌های آنها نیز با دقت و شفافیت مورد توجه و پیگیری است.

یکهزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی این استان ارائه خدمات می‌کنند، اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha