۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 83790490
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اداره میراث فرهنگی آستارا ۵۰ اثر را برای ثبت ملی معرفی کرد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از معرفی ۵۰ اثر تاریخی و طبیعی به اداره کل متبوع، برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

پردل امیری نژاد روز یکشنبه در نشست خبری هفته میراث فرهنگی در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا اظهار کرد: تاکنون ۶ اثر از این شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در بین ۵۰ اثر جدید، تعدادی از خانه های قدیمی با بام های سفالی، باغ ملی، تالاب استیل و آبگرم علی داشی قرار دارد.

وی بیان کرد: آبشار لاتون در روزهای گذشته در فهرست آثار ملی ثبت شد و شهرداری لوندویل باید برای معرفی و تبلیغ این اثر طبیعی، تابلوهای تبلیغاتی آن را در ورودی شهر نصب کند.

وی ادامه داد: موزه مدرسه حکیم نظامی آستارا با سه میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۵ راه اندازی شد و امیدواریم اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای بازگشایی مجدد و مدیریت این موزه برنامه ریزی کند.

امیری نژاد گفت: جوامع محلی به عنوان خادمان میراث فرهنگی برای صیانت آثار تاریخی و طبیعی پیشگام باشند و مشارکت مسئولان فرهنگی و سازمان های مردم نهاد هم ضروری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: کارکنان این اداره و تعدادی از مسئولان، امروز به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی، مزار شهدای گمنام را غبارروبی و گلباران کردند.

۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و مرکز آن با جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha