۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 83790505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت‌نام افراد فاقد بیمه سلامت تمدید شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبر: 83790505
ثبت‌نام افراد فاقد بیمه سلامت تمدید شد

اردبیل - ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از تمدید ثبت‌نام افراد فاقد بیمه همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد.

دکتر سید وحید خلیل‌اللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ثبت‌نام افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در این طرح از روز ۱۵ آبان ماه پارسال شروع شده و تا پایان فروردین ماه سال امسال ادامه داشت، گفت: ثبت‌نام در این طرح تا آخر خردادماه سال جاری تمدید شده تا افراد فاقد بیمه در طرح پوشش اجباری بیمه و ارزیابی وسع ثبت‌نام کنند.

وی در تشریح طرح ارزیابی وسع افزود: با انجام این طرح افرادی که فاقد شرایط مالی مناسب هستند از یارانه‌های دولتی جهت پرداخت سرآمد بیمه استفاده خواهند کرد تا بسته به میزان درآمدها پرداخت حق بیمه یا به صورت کاملا رایگان و از سوی دولت انجام پذیرفته و یا با تخفیف‌هایی همراه شود.

وی بیان‌کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران ارزیابی آزمون وسع افراد بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و این وزراتخانه با در اختیار گذاشتن اطلاعات مالی فرد بیمه‌گذار نحوه مشارکت و پرداخت حق بیمه را مشخص و به سازمان بیمه سلامت ارائه می کند.

او  به شهروندان فاقد بیمه استان توصیه کرد که هر چه سریع‌تر در طرح پوشش اجباری بیمه و ارزیابی طرح وسع ثبت‌نام کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

خلیل اللهی با بیان اینکه افراد فاقد بیمه از طریق درگاه اینترنتی سازمان بیمه سلامت و یا مراجعه به پیشخوان‌های طرف قرارداد اقدام به ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: از ۱۵ آبان ماه سال گذشته تاکنون سرپرستان ۱۷ هزار خانوار با جمعیت ۴۵ هزار نفر در استان اردبیل در آزمون وسع ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پوشش بیمه‌ای رایگان این بیمه در استان اغلب شهروندان را شامل شده ، بیان‌کرد: پس از اعلام نتایج آزمون وسع از این تعداد بیش از ۵۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان به صورت رایگان و ۱۰ درصد افراد نیز با پرداخت ۵۰ درصد هزینه بیمه و از خدمات درمانی دولتی بهره‌مند شده‌اند.

به گفته وی،  افراد تحت پوشش بیمه سلامت که از یک سال پیش اقدام به تمدید دفترچه خود نکرده‌اند نیز باید در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه اعتبار دفترچه بیمه سلامت از تاریخ صدور یک سال می‌باشد برای همین افراد تحت پوشش دقت کافی داشته و نسبت به تمدید به موقع دفترچه اقدام کنند تا در مواقع ضروری و مراجعه به مراکز درمانی دچار مشکل نشوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشتر خدمات بیمارستانی و تخصصی پرهزینه در استان اردبیل در بخش دولتی صورت می‌گیرد، گفت: پوشش افراد در بیمه سلامت کمک بزرگی در تامین هزینه‌های درمانی آنها می‌کند.

خلیل‌اللهی افزود: اداره کل بیمه سلامت استان اردبیل با بیش از ۶۵۰ مرکز و موسسه درمانی و پزشکی قرارداد برای ارائه انواع خدمات به بیمه‌شدگان بسته است.

او با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از مردم استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهارداشت: در مجموع حدود ۷۵۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که حدود ۴۰۰ هزار نفر از آنها روستاییان می‌باشند.

وی بیان‌کرد: علاوه بر ۴۰۰ هزار نفر ساکن روستا حدود ۱۶۰ هزار نفر هم از ساکنان شهری در استان اردبیل به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha