رسانه‌ها بهترین ظرفیت تبیین روز قدس در شرایط کرونایی هستند

گنبدکاووس - ایرنا - تعدادی از مسوولان گنبدکاووس معتقدند: در شرایط کرونایی کنونی که امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس وجود ندارد، رسانه‌های ارتباط جمعی، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بهترین ظرفیت‌ برای تبیین فلسفه و اهمیت این روز جهانی برای مردم هستند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس به ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، فرصت مغتنمی برای دفاع از ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل و نمایان ساختن چهره استکباری این رژیم جعلی و حامیان آن بود.

راهپیمایی روز جهانی قدس از زمان نامگذاری در سال ۱۳۵۸ تا پارسال با حضور پرشور و گسترده مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی و آزادیخواهان جهان برگزار می‌شد اما امسال این مراسم تحت الشعاع کرونا قرار گرفته و با تصمیم مسوولان برای حفظ سلامتی مردم و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار نخواهد شد.

لغو راهپیمایی سراسری روز قدس امسال به معنی فراموش کردن ملت مظلوم فلسطین و مبارزات آنها برای آزادی قدس شریف از یک سو و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی نیست و در این شرایط می توان با استفاده از ظرفیت رسانه ها اهمیت و جایگاه روز جهانی قدس و خباثت رژیم صهیونیستی را برای گروه‌های مختلف مردم بویژه نسل جوان تبیین کرد.

در این راستا مسوولان گنبدکاووس در جلسه مشترک بزرگداشت روز جهانی قدس و سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر بر ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و فضای مجازی تاکید کردند.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به لغو برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای تبیین این روز بزرگ و نیز دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی که فعلا برگزاری آنها میسر نیست، برای اقشار مختلف مردم بویژه جوانان استفاده شود.

وی همچنین بر فضاسازی و تبلیغات محیطی مناسب بزرگداشت این مناسبت ها توسط ادارات و نهادها و نیز هیات امنای بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها تاکید کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس نیز گفت: باتوجه به لغو راهپیمایی امسال روز قدس، باید شرایط برای استماع همگانی منویات رهبر معظم انقلاب در این روز از طریق فعالان فضای مجازی فراهم شود.

حجت الاسلام رضا دیلمی افزود: پخش سرودهای انقلابی با موضوع روز قدس، قبل از اذان ظهر از بلندگو مساجد و حسینیه‌ها، ارسال پیامک بزرگداشت روز قدس برای کارکنان ادارات و نهادها و دیگر اقشار مردم، استفاده از ظرفیت فضای مجازی با دو هشتک "قدس بیت الشهدا" و "هر خانه یک سنگر مقاومت" و جمع آوری امضای آنلاین برای محکومیت جنایات اسرائیل و آزادی قدس شریف از دیگر اقدامات فرهنگی پیش بینی شده برای بزرگداشت روز جهانی قدس امسال است.

گنبدکاووس ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز گذشته گفته بود: روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب در ساعت ۱۲ به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش می شود، در همین راستا برای بهره برداری حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه ای از کشور هیچ برنامه ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha