۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83791533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یکهزار نفر در گیلان شب های قدر خون اهدا کردند

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبر: 83791533
بیش از یکهزار نفر در گیلان شب های قدر خون اهدا کردند

رشت - ایرنا - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: یک هزار و ۶۱ نفر از مردم این استان در شب های قدر امسال خون اهدا کردند.

دکتر گیتی ایزدی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی شب های قدر امسال یک هزار و ۲۴۶ نفر به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که خونگیری یک هزار و ۶۱ نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه این افراد یک هزار و ۱۶ نفر از اهدا کنندگان مرد و ۴۵ نفر زن را شامل می شود، افزود: از این تعداد ۶۲۱ نفر اهداکننده مستمر، ۳۰۶ نفر باسابقه هستند و ۱۳۴ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند.

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است،از  اهداکنندگان خواهشمندیم همواره یاریگر انتقال خون استان در تامین نیاز بیماران در این زمینه باشند.

از ابتدای ماه مبارک رمضان، پویش نذر خون به منظور سلامت بیماران نیز در استان گیلان آغاز شده است.

در ماه مبارک رمضان پایگاه انتقال خون در رشت از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ٣٠: ٧ تا ١٤، عصرها از ساعت ١٨ تا ٢٣ و جمعه ها عصر از ساعت ١٨ تا ٢٣ و پایگاه انتقال خون لاهیجان نیز همه روزه صبح ها از ساعت ٣٠: ٧ تا ١٤ به جز جمعه ها، عصرها از ١٨ تا ٢٣ برای خونگیری فعال است.

فعالیت پایگاه های انتقال خون در شهرستان های بندرانزلی، تالش ، آستارا و فومن همه روزه "به جز جمعه ها" از ساعت ٣٠: ٧ تا ١٤ و در روزهای سه شنبه ١٨ تا یکشنبه ٢٣ رمضان "به جز جمعه ٢١ رمضان"  از ساعت ١٨ تا ٢٣ برای خونگیری فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و  آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha