۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83791740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه جهش تولید کشاورزی جنوب آذربایجان‌غربی تدوین شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۰
کد خبر: 83791740
برنامه جهش تولید کشاورزی جنوب آذربایجان‌غربی تدوین شد

مهاباد- ایرنا- برنامه جهش تولید در کشاورزی با هدف تحقق شعار سال و به منظور حداکثر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها با حضور مدیران ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی تدوین شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی که در مهاباد برگزار شد، بیان کرد: این برنامه شامل سه سرفصل برنامه‌های عملیاتی برای افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی، استفاده از تمام ظرفیت، ادوات و امکانات موجود در راستای افزایش تولید و بررسی وضعیت کشت‌های بهاری و داشت‌های پاییزی و مبارزه با علف‌های هرز است.

رسول جلیلی با اشاره به ابعاد طرح یاوران تولید افزود: این طرح با هدف بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اعضای هیات علمی و محققان موسسات مراکز تحقیقاتی برای تسهیل انتقال دانش به عرصه‌های تولیدی در سطح استان عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح کارشناسان اجرایی و محققان آزمایشگاهی با حضور بر سر زمین‌های کشاورزی استان دانش، اطلاعات و موجود را به سازمان انتقال کرده تا براین اساس از خسارت جلوگیری کرده و امکان برداشت حداکثری فراهم شود.

وی اضافه کرد: تیم‌های پایش و نظارت متشکل از کارشناسان بخش‌های اجرایی و محققان، تحت نظارت مستقیم سازمان جهاد کشاورزی استان به عرصه‌های تولیدی اعزام و چالش‌های تولید را بررسی خواهند کرد.

رییس جهاد کشاورزی مهاباد هم در این جلسه با اشاره به مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان گفت: کمبود تسهیلات بانکی در راستای اجرای برنامه های تدوین شده و طرح‌های آبیاری، افزایش بی رویه قیمت ماشین آلات و ادوات کشاورزی به ویژه تراکتور و مبارزه با قاچاق کودهای شیمیایی از جمله چالش هایی موجود است.

جعفر ایمانیان بیان کرد: تصرف اراضی و مشکلات مربوط به تغییر کاربری زمین‌های بخش کشاورزی نیاز به بررسی و نظارت ویژه دارد تا جلو تغییر کاربری گرفته شود.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران جهاد کشاورزی ۹  شهرستان جنوب آذربایجان‌غربی به بررسی چگونگی تحقق شعار سال و مشکلات و موانع موجود پرداختند.

رهبر معظم انقلاب به رسم هر سال با نامگذاری امسال به نام "جهش تولید"، مسیر حرکت یک‌ ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند به گونه‌ای عمل کنند که با جهش تولید، تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha