ممنوعیت فروش بلیت در پایانه‌های خراسان جنوبی از اول خرداد

بیرجند - ایرنا - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آغاز طرح ممنوعیت فروش بلیت در پایانه‌های مسافری استان از ابتدای خرداد امسال خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی مهدی گرجی افزود: با توجه به لزوم اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی، فروش بلیت‌های مسافرتی از روش‌های سنتی و به روش‌های قبلی مغایر با طرح فاصله گذاری اجتماعی بوده و تجمع مجدد مسافران در پایانه‌ها برای خرید بلیت‌های مسافرتی نیز اقدامی مغایر با اصول بهداشتی است.

وی گفت: با توجه به فراهم بودن بستر فروش بلیت اینترنتی برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر اتوبوسی استان، توسعه فروش بلیت اینترنتی همچنین گسترش دفاتر فروش بلیت، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آژانس‌های مسافرتی در سطح شهرها، خرید غیرحضوری بلیت می‌تواند ضمن تامین سلامت بیشتر مسافران و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل، سیاست‌های نظام حمل و نقل بین شهری مبنی بر تغییر کاربری پایانه‌ها به محلی برای سوار و پیاده شدن مسافران را تحقق بخشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی افزود: این موضوع علاوه بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌ها، کاهش ترافیک شهری و مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دریافت بلیت برای انجام سفرهای با برنامه را در پی خواهد داشت که مسافران می‌توانند بدون مراجعه به پایانه‌های مسافری از طریق وب سایت‌های اینترنتی www.payaneha.com و www.payaneh.ir نسبت به خرید و دریافت بلیت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن امکانات لازم برای تهیه فروش بلیت اینترنتی برای تمامی شرکت‌های حمل و نقل مسافر، از اول خرداد امسال فروش حضوری بلیت در پایانه‌های مسافربری استان ممنوع است و مسافران می‌توانند از مسیرهای یاد شده نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

گرجی گفت: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی طی روزهای اخیر روند کاهشی داشته و این بیماری در مرحله کنترل است.

حفظ این وضعیت و تداوم کنترل بیماری کووید ۱۹ مستلزم رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف به ویژه فاصله گذاری هوشمند در فعالیت‌های روزمره است.

تاکنون ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha