به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی صندوق نوآوری وشکوفایی، محمد مجتبی قبادی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان ساختارهای نوین اطلاعرسانی اساطیر در مورد ویژگیهای این هوش تجاری گفت: در این سامانه دادههای خام به دانش تصمیمگیری تبدیل میشود، دانشی که امکان ارزیابی شرکت را فراهم میکند.
قبادی افزود: در عصر فناوری اطلاعات دادههای زیادی تولید میشود که این دادهها میتوانند از طریق سامانه هوش تجاری به ابزاری برای تصمیمگیری یا اطلاعات مفید تبدیل شوند.
وی در مورد تسهیلاتی که این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است، گفت: تسهیلات مورد استفاده ما در زمینه نمونهسازی بود که به صورت قرض الحسنه آن را دریافت کردیم. این تسهیلات برای حرکت اولیه شرکت بسیار تاثیرگذار بود، برای عقد قرارداد با شرکتها و صنایع مختلف نیز قصد استفاده از خدمت لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی را داریم.
قبادی در مورد دیگر محصولات دانش بنیان این شرکت نیز گفت: محصولات دانش بنیان شرکت شامل سامانههای مبتنی بر انبار داده، سامانه هوش تجاری بانک، سامانه هوش تجاری شرکتهای PSP، سامانه هوش تجاری مالی و فروش و منابع انسانی شرکتها (در صنایع هواپیمایی، تولیدی، صنعتی و خدماتی)، سامانه مبارزه با پولشویی بانک و سامانه کشف تخلف بانک است.
وی در مورد قابلیتهای این هوش تجاری گفت: مشابه این محصول وجود دارد، اما قابلیت چند زبانه از ویژگیهای برتر این سامانه است که زبانهای مختلفی را پشتیبانی میکند. از طریق این سامانه تحلیل، طراحی و پیادهسازی راهکارها و سامانههای مبتنی بر انبار داده و داشبوردهای مدیریتی با بهترین کیفیت و سطح خدمات برای مدیریت جامع به سازمانها و ذینفعان مربوطه ارائه میشود.
قبادی در ادامه اظهار داشت:در واقع این سامانهها به کمک مجموعهای از ابزارها، تکنولوژیها و فرآیندها، کار یکپارچهسازی، تلفیق، پالایش و تحلیل دادههای موجود در پایگاههای مختلف اطلاعاتی سازمان را انجام داده و دانش مورد نیاز برای تصمیمگیری بهتر را فراهم میکنند. در یک کلام هدف این سامانهها رساندن اطلاعات مناسب در زمان مناسب، به شکل مناسب و به فرد مناسب است.
وی خاطر نشان کرد : این پروژهها به عنوان نمونه در حوزه بانک و پرداخت الکترونیک میتوانند در قالبها و نمونههای متنوع از جمله در هوش تجاری(BI) ، سامانههای کشف تقلب(Fraud)، دادههای عظیم(Big Data) ، مبارزه با پولشویی(AML) ، سامانه ذینفع واحد(تحلیل اشخاص حقیقی یا حقوقی که از نظر مالی و مدیریتی به نحوی با هم در ارتباط هستند)، خوشه بندی مشتریان(Customer Segmentation)، کارت امتیازی متوازن(BSC)، سامانه تحلیل سوئیچ(TPS,SA) و هوش رقابتی (CI) ارائه شوند.
قبادی چشمانداز آینده شرکت را تولید نمونههای دیگر بیان کرد و گفت: مزایای سامانه هوش تجاری شامل سرعت و کارایی بالا، یکپارچگی دادهها، پاکسازی دادهها، دخالت نکردن در سیستمها و روشهای تولید سازمان و ریسک پایین استفاده از آن است. هوش تجاری محصول نیست، بلکه یک راهکار است و برنامه توسعهای ما تولید نمونههای دیگر و ورود به صنایع مختلف است و با توجه به پیشرفت شرکتهای پرداخت، PSPها و بانکها محصول بر اساس نیاز سازمان مربوطه تغییر میکند.
وی درباره مشتریان سامانه هوش تجاری نیز گفت: کارخانههای تولیدی و شبکههای مویرگی مثل شرکتهای هواپیمایی و صنایع غذایی میتوانند از این سامانه استفاده کنند.
نظر شما