۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۲
کد خبر: 83792147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تعریض محورهای مواصلاتی روستایی پاکدشت آغاز شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۲
کد خبر: 83792147
طرح تعریض محورهای مواصلاتی روستایی پاکدشت آغاز شد

تهران- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان پاکدشت گفت: با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، عملیات تعریض محورهای مواصلاتی روستایی به ویژه بین دو شهرستان پاکدشت و قرچک آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته بود که خبرگزاری جمهوری اسلامی در گزارشی با عنوان "جاده‌هایی که همپای شهرستان قد نکشیدند" به موضوع مشکلات محورهای مواصلاتی بین دو شهرستان پاکدشت و قرچک پرداخت، مشکلاتی که باعث بروز تصادفات متعدد جاده‌ای شده بود.
عرض کم، تاریکی مطلق در شب، اختلاف سطح با شانه خاکی و جای خالی علائم راهنمایی و رانندگی در واقعیت، جاده های روستایی قرچک را به مسیرهای پرخطری تبدیل کرده و حوادث متعدد رانندگی، جان مردم را در معرض خطر قرار داده است.
مجاورت شهرستان قرچک با پاکدشت، برخی از جاده های روستایی این دو شهرستان را به محلی برای تردد خودروهای سبک و سنگین تبدیل کرده و اکثر خودروهای عبوری برای دسترسی به مناطق مختلف، مجبورند که از این جاده های روستایی عبور کنند.


با وجود گسترش قرچک و پاکدشت، جاده های روستایی بین این دو شهرستان، همچنان تعریف مسیر روستایی را دارند و مشکلات آنها باعث بروز حوادث متعدد جاده ای در مسیرهای روستایی شده است.
سه محور پنج کیلومتری قرچک – فیلستان، هفت کیلومتری جیتو به پاکدشت  و محور چهارکیلومتری قلعه‌نو املاک به محور تهران – قرچک و مهمترین مسیرهای جاده‌ای بین دو شهرستان قرچک و پاکدشت محسوب می‌شوند که با مشکلات عدیده‌ای عدم خط کشی، فرسودگی آسفالت، تاریکی مطلق در شب و اختلاف سطح بین محور اصلی و شانه خاکی مواجه است که برای خودروهای عبوری همواره دردسر ساز است.
حال بخشدار مرکزی پاکدشت از آغاز عملیات تعریض و ایمن سازی محورهای روستایی بخش مرکزی به ویژه محورهای مواصلاتی بین دو شهرستان پاکدشت و قرچک خبر داد.
رضا خانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سه محور مواصلاتی شهرستان پاکدشت به قرچک که در گذشته محورهای روستایی محسوب می شد، امروز به مسیر اصلی بین دو شهرستان تبدیل شده اند و روزانه هزاران دستگاه خودرو در آن تردد می کند.


رضا خانی اظهارداشت: شانه های خاکی نامناسب و عرض اندک در بخشی از این مسیر که گاه دو خودرو نیز نمی‌تواند از کنار هم عبور کند، باعث بروز تصادفات متعددی در این محورها شده و لازم است تا برای ساماندهی آن اقدامی اساسی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: جلسات مشترک متعددی با مسئولان شهرستان قرچک در خصوص ساماندهی این مسیرهای برگزار شد و اقدامات اولیه برای مناسب سازی معابر در دستور کار قرار دارد.
وی افزود:  طرح توجیهی محورهای مواصلاتی روستایی، پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی تهیه گردیده است و عملیات اجرایی آن آغاز گردید.
خانی گفت: آرام‌سازی تردد در قالب تعریض شانه، رفع اختلاف سطح شانه و جاده، اصلاح قوسی، نصب برج نوری و علائم راهنمایی‌ورانندگی، رنگ‌آمیزی تیرهای برق و ایجاد رمپ‌های ورودی و خروجی از دیگر اقداماتی است که در اجرای طرح به‌سازی مسیرهای روستایی پاکدشت انجام می‌شود.
وی گفت: ارتقای سطح ایمنی محورهای روستایی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته‌های ساکنان مناطق روستایی است و تسریع بخشیدن به اجرای این طرح، باعث کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌شود.
پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف آباد و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha