۸۵ باشگاه بانوان ورزشی بانوان استان مرکزی از کرونا خسارت دیدند

اراک - ایرنا - رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ۸۵ باشگاه ورزشی بانوان این استان به دلیل شیوع کرونا و توقف فعالیت در سه ماه اخیر خسارت دیدند که فهرست این اماکن به وزارت ورزش و جوانان ارجاع شده است.

«مهین علی بخشی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۰۰ باشگاه ورزشی ۲ منظوره نیز در استان مرکزی وجود دارد که بانوان ساعاتی از روز را در این اماکن ورزش می‌کردندکه تعطیلی آن‌ها زیان جدی در پی داشته است.

وی بیان کرد: تاکنون اعتباری برای کمک به باشگاه‌های ورزشی بانوان آسیب دیده از بیماری کرونا در استان مرکزی پرداخت نشده و بسیاری از باشگاه‌داران برای جبران اجاره بهای مکان و پرداخت دستمزد مربیان و کارکنانشان با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه هنوز رقم نهایی خسارت وارده به باشگاه‌های ورزشی بانوان استان جمع‌بندی نشده است، اظهار داشت: با وجود تعطیلی اماکن و باشگاه‌های ورزشی، بانوان ورزشکار استان مرکزی در ایام کرونا با رعایت نکات بهداشتی دست از تمرینات ورزشی خود برنداشته و در منازل اقدام به تمرینات مختلف می‌کنند.

علی‌بخشی تصریح کرد: ورزش و ارایه تمرینات ورزشی در فضای مجازی استان مرکزی همچنان توسط هیات‌ها و مربیان در رشته‌های مختلف ورزشی داغ است و این مهم بستری سهل برای ورزش همه اقشار در جامعه نیز فراهم کرده است.

۳۴ هزار و ۹۴۰  هزار بانوی استان مرکزی به صورت سازمان یافت در ۴۶ رشته ورزشی فعالیت دارند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این استان اول اسفندماه سال ۹۸ پس از قم در شهر اراک به ثبت رسید.

تاکنون یک‌هزار و ۹۸۳ نفر در استان مرکزی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha