فعالیت‌ها در شرایط کرونا هوشمندانه و تدریجی از سرگرفته شود

سمنان - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود گفت: فعالیت‌های مختلف مانند فرهنگی و ورزشی باید به صورت تدریجی، منطقی و هوشمندانه در شرایط شیوع کرونا از سرگرفته شود.

رضا چمن روز سه‌شنبه  در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به صورت ویدیو کنفرانس، با بیان اینکه فعالیت های باید به تدریج و هوشمندانه از سر گرفته شود، افزود: عادی‌سازی و کم شدن حساسیت خوب نیست، از طرفی نیز وسواس شدید مطلوب نیست، بنابراین با روشی هوشمندانه، منطقی و تدریجی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی با همکاری تمام سازمان‌هایی که تاکنون پای کار بودند، از سرگرفته شود.
وی به لزوم بازگشت به شرایط عادی و بازگشایی اماکن مختلف اشاره و تصریح کرد: به مرور زمان باید به وضعیت عادی برگشت حتی اگر خطر نسبی برای آن پیش‌بینی می‌شود.

چمن ابرازداشت: باید در نظر داشت شناخته شده‌تر از سوانح و حوادث رانندگی چه عاملی در کمین جان انسان‌ها است، اما به استناد این مساله سفر، تفریح و کار و اشتغال به احتمال تصادف با وسیله نقلیه تعطیل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اخلاق پزشکی را نمی‌توان در هیچ زمانی و با هیچ‌گونه بهانه‌ای در خصوص بیماری‌ها  نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه اجازه نداریم اطلاعات هیچ بیماری را به مقامات ارائه دهیم، تاکید کرد: اسامی بیماران کرونایی استان سمنان به دستگاه‌های حمایتی ارائه نمی‌شود و مددکاران اجتماعی بیمارستان‌ها در صورتی که بیمار و خانواده آن راضی باشند، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود بیان کرد: این دانشگاه اسامی بیماران کرونایی را به هیچ یک از دستگاه‌ها و سازمان‌های حمایتی حتی با نیت نیکوکارانه ارایه نخواهد داد، چرا که باید اصول  محرمانه‌بودن و رازداری اطلاعات این بیماران رعایت شود.

روند تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل و مسائل مرتبط با شیوع کرونا از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha