مراجعه به بیمارستان، علت افزایش ابتلا به کرونا در مانه‌وسملقان

بجنورد- ایرنا- بیمارستان پورسینای آشخانه، بار نبود و کمبود فعالیت درمانی بخش خصوصی در شهرستان مانه‌وسملقان را می کشد و مراجعه مردم به این مرکز درمانی برای گرفتن خدمات، از علل‌ اصلی افزایش ابتلا به کرونا عنوان شده است.

فرماندار شهرستان مانه وسملقان روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمارستان، یکی از مکان های انتقال کرونا است، اما از آنجا که در شهر آشخانه، آزمایشگاه و یا سایر مراکز خدمات پزشکی توسط بخش خصوصی دایر نشده و زیرساخت ها، ضعیف است، مردم به ناچار به تنها بیمارستان این شهرستان مراجعه می کنند.

محمودرضا معموری افزود: یکی از علت های افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان مانه و سملقان، بالا بودن شمار مراجعات مردم به بیمارستان پورسینا است.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت های حوزه درمانی این شهرستان اظهار داشت: بیمارستان پورسینا ۳۲ تختخوابی است و شمار پزشکان و کادر متخصص آن نیز بر اساس شمار تخت ها، تعیین و تامین شده است اما این نیروها و امکانات، نیاز مردم را جواب نمی دهد.

معموری افزود: شهر آشخانه، در مسیر عبور زائران است و محل مراجعه مسافران است. علاوه بر آن بیمارانی هم از شهرستان مرزی راز و جرگلان، که فاقد هیچ مرکز درمانی است به این بیمارستان مراجعه می کنند اما امکانات در حد پاسخگویی به همه این مراجعات نیست.

فرماندار مانه وسملقان اظهار داشت: البته تلاش داریم تا بخش خصوصی در زمینه راه اندازی آزمایشگاه و مرکز تصویربرداری در این شهرستان فعال شود.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان به عنوان دروازه غربی استان خراسان شمالی، سالانه محل گذر بیش از ۲۰ میلیون زائر و مسافر است.  

این شهرستان رتبه چهارم خراسان شمالی را از نظر آمار جمعیتی دارد اما اکنون از نظر شمار مبتلایان کرونا، پس از بجنورد و شیروان در رده سوم استان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha