۱۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث بزرگراه سنندج - دیواندره هزینه شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: وزارت راه و شهرسازی تاکنون یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث بزرگراه سنندج - دیواندره در قالب قطعه پنج کریدور شمال - جنوب هزینه کرده است.

محمدصدیق ثابتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود ۳۲۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شمال - جنوب کشور در حوزه استان کردستان واقع شده که عملیات اجرایی ساخت این کریدور در قطعات مختلف در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: یکی از قطعات این کریدور، قطعه شماره پنج به طول ۴۹ کیلومتر بود که ۳۸ کیلومتراز آن زیر بار ترافیک رفته و در مجموع هم اکنون کل طرح از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است.

ثابتی افزود: قطعه شماره پنج که حد فاصل سنندج - دیواندر واقع شده از جمله قطعات مهم این کریدور است که در صورت اتمام و بهره برداری کامل از آن تاثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل و نقل جاده ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر مورد نظر که از جمله مسیرهای پر حادثهاست، ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به هزینه کرد حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت قطعه پنج تاکنون یادآور شد: اتمام پروژه نیاز به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر دارد که انتظار می‌رود با تامین به موقع آن در سال جاری شاهد بهره برداری کامل از این قطعه مهم باشیم.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری است.

۳۰۵ کیلومتر از کل راه‌های بین‌شهری استان بزرگراه،   ۳۰۳ کیلومتر آن با مشخصات جاده اصلی و ۴۰۰ کیلومتر آن راه‌های فرعی و عریض، راه‌های فرعی درجه یک و ۲ هر کدام به ترتیب ۴۴۶ و ۴۰۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha