۳ هزار بسته معیشتی در خراسان جنوبی توزیع می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی از آغاز توزیع سه هزار بسته کمک معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه توسط این قرارگاه در شهرستان‌های مرزی استان خبر داد.

سردار غلامعلی تناکی روز پنجشنبه در مراسم آغاز رزمایش کمک مومنانه در شهرستان مرزی زیرکوه گفت: ارزش هر بسته معیشتی ۱۵۰ هزار تومان است که امروز ۶۰۰ بسته در شهرستان زیرکوه توزیع شد و بقیه بسته‌ها روزهای آینده در شهرستان‌های مرزی درمیان، نهبندان و سربیشه توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز به برکت تفکر مقام معظم رهبری در گوشه گوشه خراسان جنوبی اتفاقات خوبی با عنوان کمک مومنانه و رزمایش همدلی در حال رقم خوردن است که علاوه بر شیرینی و عظمتی که دارد، انسان را یاد مجاهدت‌های دفاع مقدس می‌اندازد.

وی با گرامیداشت روز جهانی قدس و حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: همان گونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس با اقتدا به حضرت امام خمینی (ره) موفق به خلق حماسه ‌بی‌بدیل فتح خرمشهر شدند، اینک همان فرزندان انقلاب اسلامی و نسل‌های بعد از آن با تاسی به روح ایمان، خودباوری و اتکای به خداوند قادر متعال، تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی عنوان کرد: تدبیر حکیمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، موجب وحدت بیشتر مسلمانان جهان با آرمان مشترک آزادی قدس شریف شده است.

وی افزود: تقویت امنیت پایدار در مرزها یکی از اقداماتی بوده که توسط قرارگاه شهید ناصری در شرق کشور انجام شده است و در چند سال گذشته اقدامات محرومیت‌زدایی خوبی در شهرستان‌های مرزی استان انجام دادیم که امیدواریم این خدمات با حمایت مردم افزایش یابد.

سردار تناکی گفت: سال گذشته در شهرستان زیرکوه بیمارستان صحرایی راه‌اندازی و خدمات خوبی به مرزنشینان ارائه شد.

وی اظهار داشت: امسال نیز اگر منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه کارشناسی بند خاکی همکاری کنند، امیدواریم در زمینه احداث یک سازه آبخیزداری در این شهرستان در خدمت مردم باشیم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه، درمیان، نهبندان و سربیشه چهار شهرستان مرزی استان در مجاورت کشور افغانستان هستند.

مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا همزمان با سراسر کشور از ۲۵ فروردین امسال و مرحله دوم این رزمایش از ۲۰ اردیبهشت برگزار شد و ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha