۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83798511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۴ هزار بوته‌ گل در معابر شهری تکاب کاشته می‌شود

مهاباد- ایرنا- شهردار تکاب گفت: ۱۱۴ هزار بوته گل زینتی از جمله «شب‌بو» و «بنفشه» در معابر عمومی این شهر از جمله بلوارها، بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز کاشته می‌شود.

ناصح محمدخانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کاشت این گل‌های زینتی آغاز شده است، افزود: همچنین با فرارسیدن فصل بهار سه هزار و ۵۰۰ اصله انواع درخت و درختچه زینتی از جمله کاج، سرو نقره‌ای و خمره‌ای، بیدمشک، رُز و یاس زرد در معابر عمومی و بلوارهای شهر تکاب کاشته می‌شود.

وی بیان کرد: پیش از کاشت این درختچه‌های زینتی و بوته‌های گل، معابر و بلوارهای شهر، با انجام عملیات حذف علف‌های هرز ساماندهی شده و موجب افزایش نشاط و شادابی در محیط‌های شهری خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین گلدان‌های تزئینی با درختچه‌های متناسب نیز برای نصب و تعبیه در پیاده‌راه‌های این شهر درنظر گرفته شده ‌است.

وی افزود: هم‌اکنون ۲ تفرجگاه در این شهر با هدف افزایش نشاط اجتماعی و زیباسازی چهره مناطق شهری در حال احداث است.

تکاب با ۲۲۰ هزار هکتار مساحت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده که ۷۰۰ هکتار از مساحت کل این شهرستان را مناطق و محدوده‌های شهری تشکیل می‌دهد.

 شهر تکاب دارای هفت بوستان و پارک و فضای سبز با ۳۱ هکتار مساحت است اما مساحت فضای سبز قابل استفاده در این شهر ۹۶ هزار و ۵۵۱ مترمربع برآورد شده که بر اساس آن، سرانه فضای سبز شهری در تکاب ۲ مترمربع و حداقل ۵ مترمربع کمتر از میزان متوسط سرانه کشوری است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha