۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83800447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موریتانی خواستار بخشودگی بدهی های کشورهای قاره آفریقا شد

تهران-ایرنا-موریتانی خواستار بخشودگی بدهی های قاره آفریقا برای مواجهه با تبعات اجتماعی و اقتصادی شیوع ویروس کرونا در این قاره شد.

به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، وزارت خارجه موریتانی به مناسبت سالروز تاسیس اتحادیه آفریقا خواستار بخشودگی بدهی کشورهای عضو این اتحادیه برای مقابله با تبعات ویروس کرونا در این کشورها شد.

موریتانی در هیجدهمین سالروز تاسیس اتحادیه آفریقا تمسک خود به اصول این اتحادیه مبنی بر استقلال، آزادی و صلح و عدالت را اعلام کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که امروز این اتحادیه در شرایط حساس در داخل کشورهای عضو  و در سطح بین المللی قرار داشته و با درگیری های مسلحانه، فعالیت گروه های تندرو و افراط گرا و خشونت و جرایم در این قاره مواجه است که مانعی در مسیر برنامه های آن در جهت رشد و توسعه است. 

همچنین شیوع ویروس کرونا در این قاره که روز یکشنبه از یکصد هزار نفر گذشت، چالشی اساسی و اولویت اصلی فعلی است.

رشد سریع دریافت وام‌های متعدد کشورهای آفریقایی از موسسات اقتصادی و مالی بین المللی نظیر صندوق بین المللی توسعه و بانک جهانی، کشورهای مزبور را با بحران بدهی‌های خارجی مواجه کرده و ثبات اقتصادی بلند مدت مناطق مختلف آفریقا را در وضعیت کرونا ویروس در معرض ریسک بالا قرار داده است.

بازیگران خارجی نظیر چین، آمریکا دولتهای اروپایی بویژه فرانسه در کنار کشورهای آفریقایی هر کدام اقدام به اتخاذ رویکردی متفاوت در راستای منافع خود کرده‌اند.

فرانسه با اعلام لزوم بخشودگی بدهی‌های کشورهای آفریقایی درصدد گسترش نفوذ خود در آفریقا و کاهش نفوذ چین بزرگ ترین بازیگر در آفریقا می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha