موزه‌های حرم امام رضا (ع) بازگشایی شدند

مشهد- ایرنا- معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تمامی موزه‌های این نهاد پس از حدود ۷۰ روز بازگشایی شدند و فعالیت خود را از سر گرفتند.

آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه به نقل از مهدی قیصری نیک گزارش داد: همزمان با بازگشایی صحن‌های حرم مطهر رضوی، موزه‌های آستان قدس رضوی نیز پس از حدود سه ماه تعطیلی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار خود را از سرگرفتند.

وی ادامه داد: موزه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر با گنجینه‌های تاریخ حرم رضوی، تمبر، سکه و اسکناس، ساعت، نجوم، ظروف، سلاح، هنرهای تجسمی و آبزیان همه‌روزه از ساعت هشت تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان به آثار موزه‌ای است.

معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  گفت: علاقه‌مندان به آثار موزه‌ای همچنین می‌توانند از موزه فرش آستان قدس رضوی، به عنوان تخصصی‌ترین و بزرگترین موزه فرش جهان، و همچنین موزه قرآن و نفایس و گنجینه هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم منور رضوی و نیز موزه مردم‌شناسی واقع در ضلع غربی صحن جامع رضوی، همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت هشت تا ۱۲ بازدید کنند.

موزه‌های حرم امام رضا (ع) شامل سه موزه قرآن و نفایس، فرش و موزه مرکزی و ۱۶ گنجینه مختلف است که قریب هشت هزار شی موزه‌ای در آنها نگهداری می‌شود.

پس از تایید رسمی مشاهده ویروس همه‌گیر کرونا در ایران، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر تجمع، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل نمودن مدارس و دانشگاه‌ها نهضت "در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف با کرونا بپردازند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت که متعاقب آن موزه‌های حرم مطهر نیز بسته شد.

طی این مدت تاکنون درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز همچنان بسته ماند اما مشتاقان اهل بیت (ع) از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از فرصت معنوی این شب‌ها بهره‌مند شدند.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرد و از روز پنجم خرداد ماه صحن‌های حرم مطهر رضوی بازگشایی شد.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر امروز سه شنبه ششم خرداد ۱۳۹۹،  ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۰۸ تن رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha