۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۰۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83802724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲۱ شهروند خیّر مهابادی در ماه مبارک رمضان خون اهدا کردند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره انتقال خون مهاباد گفت: در ماه مبارک رمضان امسال، ۷۷۳ داوطلب خیر برای اهدای خون به این اداره مراجعه کردند که از این تعداد ۷۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

داود نصرارکن روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت از بین کسانی که در پایگاه انتقال خون مهاباد موفق به اهدا خون شدند، ۷۰۶ نفر اهداکننده مرد و ۱۵ نفر زن بودند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۱ نفر نیز در طول شب‌های قدر با مراجعه به این اداره موفق به اهدای خون شدند، ادامه داد: ۸۴ نفر از اهداکنندگان خون رمضان امسال برای نخستین بار، ۴۷۲ مستمر و ۱۶۵ نفر نیز دارای سابقه بودند.

وی با اشاره به ترس کاذب برخی شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با اهدای خون گفت: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رییس پایگاه انتقال خون مهاباد اضافه کرد: با توجه به اینکه تزریق خون و فرآورده‌های آن برای برخی بیماران و سانحه‌دیدگان تنها راه نجات از مرگ است افزود: از شهروندان انتظار می‌رود در طول سال اهدای خون به نیازمندان را فراموش نکنند.

وی یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان‌ها و بهبود سلامت جسمانی خود فرد عنوان کرد و افزود: براساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به‌طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

پایگاه انتقال خون مهاباد تامین‌کننده خون موردنیاز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان و مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

در پایگاه انتقال خون مهاباد از خون علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده (پکسل)، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت‌خون فرآوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha