۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83804190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان قوچ در مانه‌وسملقان دستگیر شدند 

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبر: 83804190
شکارچیان قوچ در مانه‌وسملقان دستگیر شدند 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: سه شکارچی متخلف قوچ وحشی در شهرستان مانه و سملقان، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.  

مهدی اله پور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ نفر از این متخلفان که در منطقه زیر مدیریت محیط زیست اقدام به شکار کرده بودند با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت مانه وسملقان،  شناسایی و به دام افتادند.

وی افزود: از این متخلفان،  لاشه یک راس قوچ وحشی و یک راس میش وحشی به همراه ادوات شکار کشف و ضبط شد.  

وی خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات تکمیلی، فرد دیگری نیز با یک قبضه سلاح جنگی که عامل شکار بوده، دستگیر و پس تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.  

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جریمه شکار هر راس قوچ بابت مطالبه ضرر و زیان ۲۵۰ میلیون ریال و هر راس میش وحشی ۷۵۰ میلیون ریال است.  

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha