آغاز پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ۹ هزار و ۱۶۱ کارگر لرستانی

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: پرداخت بیمه کارگران بیکار شده ازکرونا امروز در کشور آغاز شده که این مهم طی هفته جاری برای مشمولان استان نیز انجام خواهد شد.

علی آشتاب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرگونه نگرانی در این زمینه بی مورد است و کارگران مشمول طرح از هفته جاری بیمه سه ماه بیکاری خود را دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص اولویت پرداخت ها تصریح کرد: کارگرانی که اسفندماه بیکار شده اند در اولویت قرار دارند و هیچگونه محدودیت مالی و زمانی برای این امر وجود ندارد بنابراین طرح تا زمان پرداخت بیمه به تمامی مشمولان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تعداد کارگران بیکار شده ازکرونا در استان از ۹ هزار و ۶۷ نفر در هفته گذشته به ۹ هزار و ۱۶۱ نفر رسیده، مبالغ کاملا یکسانی بنابر ماه های بیکاری به آنان پرداخت می شود.

آشتاب با اشاره به اینکه در بحث بیمه بیکاری بیشترین تاثیر کرونا روی بخش خدمات و بنگاه های کوچک بوده افزود: در لرستان ۱۳ هزارو ۸۳۵ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند و  پس از پالایش ۹ هزار  ۱۶۱ نفر واجد شرایط بودند.

وی تاکید کرد: طرح بیمه بیکاری کرونا شامل کارگران قراردادی می شود و متاسفانه در این راستا مبلغی به کارگران آزاد پرداخت نمی شود.

مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha