تسهیلات جبران خسارت کرونا برای ۴۰۰ راننده تاکسی در اراک تایید شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: تسهیلات جبران خسارت کرونا برای ۴۰۰ راننده تاکسی این شهر تایید شده است.

«حجت‌الله مرادی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اطلاعات ۶۰۰ نفر از رانندگان آسیب دیده از کرونا در قالب ۲ فهرست برای دریافت تسهیلات ارایه شده از سوی دولت به اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در تهران ارسال شده که تاکنون در مرحله نخست، فهرست ۴۰۰ نفر تایید شده است.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط کرونا و دوری از تجمع،  این افراد با فاصله زمانی مشخص به ۲ شعبه بانک سینا در اراک برای انجام روند اخذ تسهیلات معرفی و تاکنون ۱۵۰ پرونده تشکیل شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک ادامه داد: مبلغ این تسهیلات برای هر راننده ۲۰ میلیون ریال است و امید است بقیه فهرست ارایه شده به اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور نیز به زودی تایید شود.

مرادی عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ راننده تاکسی در ۴۰ مسیر در کلانشهر اراک فعالیت دارند و تنها ۵۰ درصد از رانندگان تاکسی این شهر دارای بیمه تامین اجتماعی هستند و این قشر به واسطه شیوع ویروس کرونا خسارت‌های زیادی را متحمل شدند.

 اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

بر اساس  اعلام کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر تا ۱۵ خراد ۹۹ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس به هشت هزار و ۷۱ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha