۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 83805782
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دوره‌ دانش افزایی کوهپیمایی همگانی در قشم برگزار می شود

قشم- ایرنا- نخستین دوره‌ هشت و ۲۸ ساعته دانش افزایی کوهپیمایی همگانی بین المللی (Naturfreunde) در روزهای از ۲۸ تا ۳۰ خردادماه به میزبانی جزیره قشم برگزار می‌شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از اجرای این دوره‌ها، ارتقای سطح استانداردسازی فعالیت‌های گردشگری جزیره، آموزش جامعه محلی و توسعه دوره‌های همگانی است.

علیرضا امری کاظمی افزود: آشنایی با کوه‌های جهان و ایران، سرپرستی و هدایت گروه، لوازم و تجهیزات عمومی و شخصی، بهداشت فردی و عمومی از جمله میاحثی است که برای شرکت کنندگان مطرح می‌شود.

به گفته وی، آشنایی با محیط زیست، صعود و فرود، خطرات کوهستان و عوارض آن، آمادگی جسمانی، عکاسی درطبیعت و اکسس ( Access) از دیگر مباحثی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

 مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این دوره‌ها توسط مربیان بین المللی و زیر نظر فدراسیون کوهنوردی ایران و اتریش آموزش داده می شود.

وی افزود: شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون نهایی، گواهینامه فعالیت بین المللی دریافت می‌کنند.

امری کاظمی تصریح کرد: افرادی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند، می توانند در  دوره نهایی ۱۲ ساعته که در تیرماه برای اعزام به کشور اتریش در قشم برگزار می شود، شرکت کنند.

وی افزود: دریافت گواهینامه انجمن نیچرفرندز از کشور اتریش، به منزله دریافت مدرک مربیگری در رشته‌ی کوهپیمایی و طبیعیت‌گردی بین المللی است.

امری کاظمی خاطرنشان کرد: دریافت این مدرک از سوی راهنمایان گردشگری در ایران می‌تواند سطح استانداردسازی فعالیت‌های گردشگری را در جزیره و کشور ارتقا دهد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha