دهمرده: به دور از زنده‌باد و مرده‌بادهای بی‌حاصل به مردم خدمت کنیم

تهران- ایرنا- نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند در مجلس با بیان اینکه به دور از زنده باد و مرده بادهای بی‌حاصل باید به مردم خدمت کنیم، اظهار کرد: اگر مجلس به وظیفه ذاتی خود عمل کند قطعا درصد قابل‌توجهی از مشکلات حل خواهد شد.

حبیب‌الله دهمرده روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود در تذکری به وزارت امور خارجه اظهار داشت: در رابطه با شیطان بزرگ، فرانسه و انگلستان که با مردمان خود به روش‌های قرون وسطایی برخورد می‌کنند به وظیفه ذاتی خود عمل کنید، چرا این همه انفعال؟

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند نیمروز و هامون در مجلس با بیان اینکه مردم از این مجلس ولایی انتظار دارند که به مشکلات انباشته شده آنها رسیدگی شود، افزود: ضرورت دارد که با روش‌های علمی و با تعامل و همدلی و به دور از زنده باد و مرده بادهای بی‌حاصل از این فرصت الهی در مسیر خدمت بی‌منت به مردم که بهترین عبادت است استفاده کنیم.

دهمرده با تاکید بر اینکه گرانی امان مردم را بریده است، بیان داشت: قیمت سر به فلک کشیده خودرو، اجاره مسکن را در نظر بگیرید به نظر می‌رسد برخی از مسئولان برای ناامید کردن مردم به نظام برنامه دارند.

وی با بیان اینکه باید مسئولان و وزیران در صحن مجلس حضور پیدا کنند و ضمن ارائه گزارش از عملکرد خود، جوابگوی مردم باشند، خاطرنشان کرد: بپذیریم که اگر مجلس به وظیفه ذاتی خود عمل کنند قطعا درصد قابل‌توجهی از مشکلات حل خواهد شد.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: مسائل فرهنگی، پیر شدن جمعیت، خانواده و سبک زندگی، حاشیه‌نشینی، مناطق محروم، تبعیض، اشرافی‌گری و توزیع ناعادلانه منابع، را از چالش‌های جدی امروز کشور دانست.

دهمرده در رابطه با حرام‌خوران ضمن قدردانی از قوه قضاییه، گفت: ضرورت دارد با چند دانه درشت برخورد جدی مانند مرحوم خلخالی عمل شود.

این نماینده مجلس یازدهم در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه خود توضیح داد: طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتاری از اراضی سیستان، به صورت ناقص افتتاح شد و به‌شدت اعتراض مردم را به‌دنبال شد بارها تذکر داده شد که این دولت تا شهریور سال ۱۴۰۰ برای رفع نقص و افتتاح و رضایت مردم فرصت دارد، چرا فرصت را به تهدید تبدیل کنیم.

دهمرده خطاب به وزیر کشور عنوان کرد: تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک فرصت است چرا این همه تاخیر؟ همچنین گذرگاه‌های مرزی سیستان یک ظرفیت است ولی در اثر سوءمدیریت به تهدید تبدیل شده است.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بزرگراه زابل – زاهدان که به جاده مرگ لقب گرفته چرا با کندی مواجه شده است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند نیمروز و هامون در مجلس خطاب به وزیر نیرو عنوان کرد: برای انتقال آب از دریای عمان به سیستان طبق قول داده شده عمل کنید.

دهمرده همچنین از وزیر بهداشت و درمان به دلیل کمبود تجهیزات بیمارستان‌های استان و عدم توجه به حق و حقوق و معوقات پرسنل بیمارستان‌های استان انتقاد کرد.

این نماینده مجلس یازدهم خطاب به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: متاسفانه آثار میراثی سیستان در حال از بین رفتن است در حالی که به دنبال وزراتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، انتظار رسیدگی بیشتر به آثار باستانی را داشتیم.

دهمرده از دولت خواست با افزایش حقوق بازنشستگان به این تبعیض پایان دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha