مربی تیم ملی روئینگ زنان ایران: ورزشکاران با تمرین در خانه آمادگی خود را حفظ کردند

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی روئینگ زنان ایران گفت: با اینکه ملی پوشان در خانه تمرین می کنند اما آمادگی مناسبی دارند و منتظر هستیم تا اردوها آغاز شود.

سولماز عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت ملی پوشان روئینگ زنان ایران اظهار کرد: تا زمانی دستور العمل های بهداشتی مشخص نشود و فدراسیون برنامه اردوها را اعلام نکند ورزشکاران در حالت قرنطینه و در خانه تمرین خواهند کرد. اتفاق خوب این است که ملی پوشان در این مدت هم تمرین کردند و اکنون شرایط خوبی دارند.

مربی تیم ملی روئینگ زنان ایران با اشاره به تمرینات ملی پوشان در روزهای قرنطینه اظهار کرد: فدراسیون هماهنگی خوبی انجام داد و ملی پوشان ارگورمتر گرفتند و در خانه تمریناتشان را انجام می دهند. به همین دلیل هم آمادگی مطلوبی دارند. تستی هم از آنها گرفتیم که نتایج خوب بود و باعث تشویق آنها نیز شد.

وی افزود: با ارگومتر می‌توانیم تمرینات منظم و روی برنامه ای داشته باشیم. با توجه به اینکه ارگومترها مانیتور دارد بچه‌ ها خودشان می‌توانند تمریناتشان را رصد کنند و هم برای من ارسال کنند تا با بررسی نتایج، به آن‌ها بازخورد دهم و تمرینات جدید را درنظر بگیریم.

مربی تیم ملی روئینگ زنان ایران همچنین گفت: با شرایط فعلی حتی فدراسیون جهانی هم نمی‌تواند در خصوص برنامه سه ماه یا شش ماه آینده نظری اعلام کند فعلا همه منتظر هستند تا وضعیت ویروس کرونا مشخص شود.

عباسی درباره زمان مسابقات در سال ۲۰۲۰ نیز بیان کرد: فعلا تنها چیزی که توسط فدراسیون جهانی تعیین شده، یک مسابقه آنلاین در فوریه ٢٠٢١ است. چون واقعا شرایط غیر قابل پیش‌بینی است انتقال تیم‌ ها به محل مسابقه بسیار دشوار است برهمین اساس فعلا هیچ رشته ورزشی نتوانسته زمان برگزاری مسابقات خود را اعلام کند.

مربی تیم ملی روئینگ زنان ایران اشاره جالب توجهی به تمایل مردم به ورزش داشت و گفت: در این اوضاع قرنطینه شاهد بودیم که ورزش در خانه تا حد زیادی همه‌گیر شده و در خانه ماندن باعث شده که نفرات زیادی به ورزش روی بیاورند. از این نظر جای خرسندی دارد چون از بسیاری از مشکلات پیشگیری می‌شود و سطح سلامت جامعه خصوصا در بخش زنان ارتقا پیدا می‌کند.

عباسی به ضرورت آموزش آنلاین در این روزها اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط باید به صورت آنلاین آموزش را انجام می دادیم. سعی کردم در این مدت با ورزشکاران در ارتباط باشم و به صورت آنلاین آموزش های لازم را به آنها بدهم.

وی در پایان گفت: شرایط فعلی شرایط ماندگاری نیست و بالاخره تمام می‌شود. اوضاع بهتر خواهد شد و امیدوارم همه ورزشکاران چه حرفه‌ ای و چه آماتور روحیه خود را حفظ کنند و با انگیزه بالا و آمادگی بدنی ‌شان این روزها را پشت سر بگذارند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha