۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83807112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین‌های ۱۴و ۱۵ خرداد به شکل سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود

کرمانشاه- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بااشاره به محدودیت‌های کرونایی گفت: امسال مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد به شکل سابق برگزار نمی‌شود و برنامه‌های ویژه این ایام بیشتر در صدا و سیما و فضای مجازی بازنشر داده می‌شود.

عباس سروری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ برجسته ترین مراسم امسال در کل کشور به مناسبت ارتحال حضرت امام راحل (ره) را سخنرانی مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۱ صبح اعلام کرد.

او مهم ترین برنامه های ۱۴ و ۱۵ خرداد در استان را معرفی ابعاد مختلف قیام بزرگ ۱۵ خرداد و آشنایی جوانان و نوجوانان با شخصیت بزرگ حضرت امام خمینی (ره) در فضای مجازی اعلام کرد و گفت: باید ارزش ها و آرمان های حضرت امام (ره) و انقلاب بهتر و بیشتر به نسل جوان منتقل شود. 

قیام ۱۵ خرداد جنبشی مهم و اثرگذار است که «یوم الله» نام گرفته چرا که رخدادی کلیدی و نقطه عطفی در مناسبات تاریخ ایران به شمار می‌رود.

مجموعه وقایع مربوط به ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با دستگیری امام خمینی (ره) در انتقاد به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید شکل گرفت و این قیام خونین سر آغاز تحولات و دگرگونی‌های شگفت آوری بود که سرنوشت ایران را متحول کرد.

تظاهرات در شهرهای تهران و قم علیه دولت «اسدالله علم» شکل گرفت و موجب درگیری بین مأموران شهربانی و تظاهرکنندگان شد که در این خصوص برخی تحلیل‌گران و انقلابیون معتقدند قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطف مهمی در آغاز انقلاب اسلامی است.