چاره‌ای جز تداوم فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی همراه با کرونا نداریم

سمنان- ایرنا- معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت ‌ : ویروس کرونا همچنان وجود دارد و ضمن ادامه فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی در کشور باید دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه رعایت شود.

علیرضا رئیسی روز دوشنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح ملی  «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سالن زکریای رازی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به خبرنگاران افزود: ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار این ویروس ادامه زندگی بدهیم و رفتارهای صحیح در پیش بگیریم، اضافه کرد : حمشخص نیست تا چه زمانی با این ویروس سروکار داشته باشیم و باید با آن ادامه زندگی بدهیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فعالیت‌های مختلف در کشور مانند حوزه های آموزشی و اقتصادی با رعایت دستورالعمل‌های ویژه ادامه یابد.

معاون وزیر بهداشت همچنان بر پرهیز از سفرهای غیرضروری در کشور تاکید و اضافه کرد: در صورت ضرورت انجام سفر نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه شرایط کرونا رعایت شود.

وی با بیان اینکه حضور در اجتماعات و مراکز شلوغ امکان ابتلا به کرونا را افزایش می دهد، افزود: پارک‌های بازی و خرید از دستفروشان یا اماکن نامطمئن از دیگر مواردی است که امکان شیوع کرونا در آنجا بالا است.

امکان کلاس‌های غیرحضوری در کنار بازگشایی‌ها فراهم شود

رئیسی با اشاره به ابلاغ پروتکل‌های ویژه ای به وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه ها در مرحله بازگشایی، تاکید کرد: باید زیرساخت‌های الکترونیک آموزش از راه دور نیز در کشور تقویت شود.

وی ادامه داد: در کنار آموزش های حضوری، باید این آمادگی در هر شهر یا استانی وجود داشته باشد که اگر نیاز بود، به مدت چندروز یا چندهفته برگزاری بعضی کلاس ها به صورت غیرحضوری امکانپذیر باشد.

معاون وزیر بهداشت و درمان کشور تاکید کرد: شهروندان در هر مکان و در هر شرایطی باید اصول فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا در سلامت بمانند.

مرحله آزمایشی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از آذر ۹۸ در دانشگاه های علوم پزشکی استان‌های سمنان، قزوین، همدان و کاشان اجرا شد و امروز اجرای ملی و سراسری آن در کشور با حضور رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن زکریای رازی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آغاز شد.

در قالب این طرح از هر خانواده یک فرد که دارای حداقل ۱۸ سال سن و سواد حداقل هشت کلاس تحصیلی باشد، به عنوان سفیر سلامت آن خانواده انتخاب می شود و آموزش های اساسی و تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را فرامی‌گیرد و به درون خانواده انتقال می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha