۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 917
کد خبر: 83808358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده تربت حیدریه: بازارهای غیررسمی ارز ساماندهی شوند

تهران-ایرنا- نماینده تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه معاملات و بازارهای صوری، قیمت ارز را افزایش می دهد، گفت: بانک مرکزی باید به صورت جدی به این موضوع وارد شود و بازارهای غیررسمی و خرید و فروش دلار را سامان دهد.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در جلسه علنی امروز- سه شنبه- در جریان ارائه گزارش شاخص‌های اقتصادی گفت: متاسفانه زمانی که ارز ۱۱ هزار تومان بود، تا به امروز که به ۱۷ هزار تومان رسیده، ریاست بانک مرکزی توئیت زده و بازار را دعوت به آرامش کردد که این افزایش‌ها صوری است، اما ارز امروز کانال ۱۷ هزار تومان را نیز رد کرده است، علت چیست؛ زیرا قیمت ارز در طبقات بانک مرکزی تعیین نمی‌شود، در صورتی که در تمامی کشورهای جهان، بانک مرکزی قیمت نهایی ارز را تعیین می‌کند.

وی افزود: چرا باید میلیون ها دلار ارز به صورت شبانه روزی در کانال های تلگرامی به عنوان ارز فردایی بدون هیچ مبلغی خرید و فروش شود، این معاملات و بازارهای صوری، قیمت ارز را افزایش می دهد، بنابراین بانک مرکزی باید به صورت جدی به این موضوع وارد شود و بازارهای غیررسمی و خرید و فروش دلار را سامان دهد.

زنگنه افزود: ما نتوانستیم بازار مشخصی برای خرید و فروش ارز و دلالی ایجاد کنیم، چه دست هایی پشت پرده قرار دارد که  نمی‌خواهد بازار غیر رسمی را زیر نظارت بانک مرکزی بیاوریم؛ علت این است که اعتماد و اطمینان مردم به بانک مرکزی کم شده و مردم تکنیکال عمل می‌کنند، در حالی که صحبت رئیس بانک مرکزی تمامی کشورهای جهان در بازارها تاثیرات بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به رونق خرید و فروش ویلا در شمال کشور گفت: از طرفی مردم خودروی ۷۰ میلیونی را ۱۲۰ میلیون می‌خرند، این نشان از بی اعتمادی مردم به بازار است، تا زمانی که بانک مرکزی به نظام بخشی به بازارهای غیررسمی ارز ورود نکند، تعیین کننده نهایی قیمت ارز در کشور نخواهد بود.

نماینده تربت حیدریه با بیان اینکه عدالت در توزیع تسهیلات نیز دیده نمی‌شود؛ تخصیص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی به صنایع کشاورزی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز از این دست مسائل است؛ اگر بخواهیم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در آبان و آذرماه اقدام کنیم، باید از امروز تا قبل از برداشت محصولات تدبیر کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha